arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

دادستان کل کشور: آقای نماینده چرا از جاسوس‌ها و اپوزیسیون حمایت می‌کنی؟/ برخی عناصر کرم‌صفتانه دارند به نظام ضربه می‌زنند/ قوه قضاییه و سپاه را تضعیف می‌کنند تا به نظام ضربه بزنند/ برخی آقایان در انتخابات تخلفات صریح خلاف قانون داشتند

دادستان کل کشور گفت: پستی که امروز به منو شما سپرده شده یک امانت است که باید قدرش را بدانیم و از این سنگر به مردم خدمت کنیم این موجب می شود هم کارگزاران خیانت نکنند و هم مردم در آرامش باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیستم بانکی ما یک سیستم ناسالم است/ طبیعی است ۵۰ درصد مردم از عملکرد قوه قضاییه ناراضی باشند/ تا می‌خواهیم با دانه درشت‌ها برخورد کنیم می‌گویند سیاسی کاری می‌کنید 

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در سی و ششمین سالگرد تأسیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: اگر منشور حکومت امیرالمومنین را در همه عرصه ها و نیروهای مسلح و امنیتی حاکم کنیم قطعاً زندگی ما خیلی بهتر از این خواهد بود.

وی در رابطه با به کارگیری کارگزاران گفت: حضرت علی به مالک نوشته بود کارگزارانی را که می خواهی به کار بگیری بر اساس رابطه های شخصی و خانوادگی به کار نگیر و آنها را آزمون و خطا کن، باید اعمال آنها را کاملاً تحت مراقبت قرار دهی و ماموران صادق و راستگو و وفادار به کار را برای مراقبت آنها به کار گیری.

منتظری گفت: پستی که امروز به منو شما سپرده شده یک امانت است که باید قدرش را بدانیم و از این سنگر به مردم خدمت کنیم این موجب می شود هم کارگزاران خیانت نکنند و هم مردم در آرامش باشند.

وی ادامه داد: قطعا داشتن سیستم اداری سالم مایه آرامش مردم است البته عرایض امروز من تنها ناظر به یک دستگاه نیست بلکه ناظر به قوای سه گانه است.

دادستان کل کشور گفت: چه زمانی مردم احساس اعتماد و آرامش خواهند داشت؟ وقتی به قوای سالم مراجعه کنند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز داریم موضوع فساد اداری است که این مسئله متناسب با مملکت اسلامی نیست.

منتظری تصریح کرد: کشوری که در اداراتش امکان کار در ساعت اداری هست اما کارمند کار نمی کند خیانت است. آنچه مهم است قانون و اجرای قانون است.

دادستان کل کشور گفت: اگر در قوه قضاییه ٥٠ درصد مردم ناراضی باشند طبیعی است چون محکوم می شوند اما این مقدار نارضایتی مردم یعنی قطعاً یک مشکلی وجود دارد.

وی به وظایف سازمان بازرسی کل کشور براساس اصل 174 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر در سازمان بازرسی مواردی را که قانون به عهده شما گذاشته به درستی انجام دهیم آیا باز هم شاهد این حجم از فساد هستیم؟

منتظری گفت: این حرف من به معنای زیر سوال بردن زحمات شما نیست اما امروز می خواهیم خروجی کار شما را تحلیل کنیم. به نظر شما چه اشکالاتی وجود دارد که شاهد اینگونه فسادها هستیم.

وی ادامه داد: اگر ما در قوه و شما در بازرسی آنگونه که باید عمل می کردیم شاهد این حجم از فساد نبودیم. آدم هایی که دنبال سوء استفاده از منافذ هستند ما باید این منافذ را ببندیم.

دادستان کل کشور گفت: من عضو شورای پول و اعتبار هستم و می گویم سیستم بانکی ما یک سیستم ناسالم است. این وام ها و تسهیلات به نورچشمی ها و کسانی که دارای ویژگی ویژه خواری هستند برای چه داده می‌شود؟ اگر نظام بانکی ما درست بود شاهد این موضوعات نبودیم.

وی افزود: همین الان ١٣ پرونده در هیأت انتظامی بانک مرکزی داریم. اگر بخواهیم اقتصاد سالم باشد باید آن را از حالت دولتی خارج و به دست مردم بسپاریم که یک راهش همین خصوصی سازی است.

منتظری گفت: سازمان بازرسی! چرا از وقتی کلید واگذاری ها می خواهد بخورد نباید در صحنه حضور داشته باشید؟ می گویید فلان مقدار نیرو داریم و فلان و فلان. من واقعا به آقای سراج می گویم اگر نیاز به قانون داریم قانون تان را در مجلس پیگیری کنید. چرا از فناوری روز استفاده نکنیم و در سیستم مالیات و گمرکات ورود نکنیم؟

وی ادامه داد: یک بخشی از نارسایی ها طبیعی است و حتی در دستگاه امیرالمونین هم بوده اما تاریخ برخورد حضرت امیر را هم ثبت کرده است
اما اینکه فساد اینگونه باشد خب مطلبی است. ما می بینیم با یک مسایلی مواجه هستیم که در هیچ عقل و منطقی نمی گنجد.

دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه تا می خواهد در یک پرونده های مهم با مهره های مهم برخورد کنند می گویند سیاسی کاری می‌کنیم. آقایی می گوید قوه بیکار است و مردم را احضار می کند!

منتظری گفت: در انتخابات تخلفات صریح خلاف قانون داشتیم و من یه واسطه جایگاه حقوقی ام از ایندا تا انتها در جریان آن بودم. برخی آقایان تخلفات روشنی داشتند می خواهیم برخورد کنیم می گویند برخورد سیاسی است.

وی افزود: این حرف هم مربوط به دولت سابق و هم مربوط به دولت فعلی است. اینکه می گویند سیاسی برخورد می کنیم یعنی چه؟ آخه بی انصاف ها این چه حرفی است که می زنید؟

منتظری گفت: شما تصور می‌کنید اگر قوه قضائیه در یک کشور بی خاصیت شود به نفع مردم است؟ آقای نماینده که از رانت وابستگی به این آن استفاده میکنی دنبال بدست آوردن نکته ای علیه قوه قضائیه هستی تا قوه را به چالش بکشی حالا اگر انسان میدید این فرد در همه عرصه ها وارد می‌شود دلش نمی سوخت این آقا حق ورود در مسائل قضایی ندارد.

حکایت این آقا مثل کسی است که روضه میخواند غش می‌کرد سمت خانم ها چرا از جاسوس ها و اپوزیسیون حمایت میکنی چرا از افراد عادی حمایت نمیکنی. می‌روند از جریان فتنه و امثالهم حمایت می‌کنند. اینها خود را مدعی آزادی معرفی می‌کنند اگر مدعی آزادی هستید چرا دروغ میگویید از جریان سیاسی خاصی حمایت میکنید این یعنی دنبال عدالت واقعی نیستید.

دادستان کل کشور گفت: نمی‌گویم از قوه قضائیه انتقاد نکنید نقد راه دارد یا علمی حقوقی است یا رایی را نقد کنید اما از یک جریان و اشخاص خاصی یا محکومین خاصی حمایت کردن نشان می‌دهد به دنبال منافع سیاسی هستید نه برای نماینده نه قاضی نه مقامات اجرایی امری شایسته است امروز به صراحت می‌گویم امروز طوایف سازمان بازرسی آسیب شناسی خود سازمان است اگر کردید بگویید این نقایص است
اینکه نماینده ای هر روز تریبونی پیدا کند قوه قضائیه را بکوبد به نفع کی است. فردا دعوایی داشته باشی به چه کسی مراجعه میکنی؟ بگذارید دستگاه قضایی را چارچوب قانون اقتدار خود را داشته باشد.

منتظری گفت: قوه قضائیه مقتدر مانند قوه دفاعیه مقتدر موثر است میتوانید در ایجاد امنیت بهره ببرید اشکال را منطقی و حقوقی بگویید. هیچ دستگاهی به اندازه قوه قضاییه در درون خود عوامل نظارتی ندارد و اگر یک قاضی مشکلی داشته باشد برخورد می شود. شما ببینید در همین سال ۹۵ چه تعداد قاضی منفصل شد.

وی افزود: اینها را نمی بینند و اینگونه به قوه قضاییه هجمه می کنند و اظهار دلسوزی هم می کنند. از سوی دیگر کشورهای استکباری از این مسایل استفاده کرده و نظام را تضعیف می کنند. قوه قضاییه یکی از محورهای اصلی است که دشمن به دنبال تضعیف آن است. کسانی که دنبال براندازی نظام هستند، قوه قضاییه را هدف قرارداده اند.

منتظری گفت: دشمنان حساب شده و دقیق می‌بینند کجا را باید هدف قرار دهند تا نطام تضعیف شود یکی از محورهای اصلی قوه قضائیه است ما تهاجماتی که نه از طرف دوستان است حسابش جداست آنهایی که با هدف براندازی کار می‌کنند آنها چند هدف عمده استراتژیک را هدف قرار دادند برنامه ریزی شده و مسیر حرکت‌شان براندازی را ادامه می‌دهند البته از روز اول این کار را می‌کردند.

دادستان کل کشور افزود: امروز قوه قضائیه را به روش‌های مختلف میکوبند با دروغ، نسبت ناروا این کار را می‌کنند و این را بدانید یکی از راه‌های دشمن از بین بردن اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه است ما باید کاری کنیم اعتماد مردم حفظ شود مثلا می‌بینید سپاه را هدف قرار می‌دهند زمزمه س داده که او را حز گروها تروریستی معرفی کنند آنهم سپاهی که تولدش با تولد انقلاب است از ابتدای پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف بوده و اگر یگان قدس نبود عراق آیا شاهد این پیروزی بود وقتی سردار سلیمانی به عراق لبنان سوریه می‌رود ببینید مردم چطور با او برخورد می‌کنند سردار سلیمانی نماد کارهای سپاه است جالب است سپاه تروریست شود و نتانیاهو و اسرائیل نماد آزادیخواهی شوند مسیر حرکت استکبار کجاست.

وی ادامه داد: حرکت دشمن حساب شده است ولی بدانید سپاه چراغی نیست که بخواهید با فوتی خاموش کنید ریشه شما می‌سوزد. همین امروز تیتر برخی از روزنامه های امروز را دیدم که بسیار جای تاسف است، این روزنامه ها چه کار می کنند؟ برخی از این تیترها جز آن است که انسان بگوید تو عامل استکبار هستی.

منتظری گفت: فکر می کنید اگر سپاه و قوه تضعیف شد نون شما در روغن است؟ این ره که شما میروید به جهنم است. نظام با اقتدار ایستاده و هچچ شکی در آن نیست. برخی عناصر که کرم صفتانه دارند آسیب می زنند حواس شان را جمع کنند نظام تا یک جایی سکوت می کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان