arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

عضو شورای شهر کرج: حفاظت از جان شهروندان، اولویت پروژه‌های عمرانی باشد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: صرفه و صلاح شهر کرج در وهله اول، برقراری ایمنی و حفاظت از جان شهروندان و استفاده کنندگان، از فرآیند هایی چون پل عابر پیاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: صرفه و صلاح شهر کرج در وهله اول، برقراری ایمنی و حفاظت از جان شهروندان و استفاده کنندگان، از فرآیند هایی چون پل عابر پیاده است.

به گزارش پایگاه مدیریت شهری کرج، اولین دستوری که در ششمین جلسه کمیسیون عمران مطرح شد، ارائه گزارش عملکرد از وضعیت پل های عابر پیاده و سرعت گیر ها در سطح شهر کرج بود که توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج ارائه شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در این رابطه گفت: بحث پل های عابر پیاده موضوعی است که شورای پنجم به عنوان یکی از مباحث مهم در بحث شهرسازی در اولویت کاری خود قرار داده است در صورتیکه در سنوات گذشته، موضوعاتی از قبیل بحث های مشارکتی در تبلیغات، اولین اولویت در بررسی مشکلات را به خود اختصاص داده بود.

رئیس کمیسیون عمران افزود: به اعتقاد من صرفه و صلاح شهر کرج در وهله اول، برقراری ایمنی و حفاظت از جان شهروندان و استفاده کنندگان از فرآیند هایی چون پل عابر پیاده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به مباحثی چون نصب پل عابر پیاده نباید از منظرِ کمی باشد، افزود: بسیاری از پل های عابر پیاده که در سطح شهر قرار گرفته است، بلااستفاده بوده و به محلی برای بازی کودکان تبدیل شده است، همچنین می توان گفت مکانیزه نبودن پل ها سبب شده تا افراد سالخورده و معلول نتوانند برای عبور از خیابان و معابر از این وسیله استفاده نمایند.

این مسئول گفت: استفاده از فرآیند اجبار برای ترغیب افراد، جهت گذر از معابر به وسیله پل عابر پیاده، روش مناسبی برای فرهنگ سازی نیست و این موضوع با کشیدن دیوار هایی از رفیوژ میانی معابر کاملا مشهود است.

حاجی قاسمی ادامه داد: مکان یابی مناسب جهت نصب پل عابر پیاده موضوع دیگری است که شهرداری کرج باید به آن توجه داشته باشد، همچنین موضوع سیما و منظر شهری با توجه به نصب تبلیغات رنگارنگ بر روی پل های عابر پیاده، مواردی است که باید در نظر داشت.

رئیس کمیسیون عمران افزود: شهرداری کرج باید طرح و برنامه جامعی در خصوص پل های عابر پیاده در جهت احیای پل ها و همچنین جانمایی مناسب تهیه نماید و میزان کارآیی و بهره برداری از آنها نیز احصا شود.

مهدی حاجی قاسمی در ادامه در خصوص وضعیت سرعت گیر ها در شهر کرج بیان داشت: وضعیت موجود سرعت گیر ها و دست انداز های شهر کرج به لحاظ تعدد و استاندارد، وضعیت مناسبی نیست و این موضوع با توجه به ترمز خودرو ها، باعث تشدید آلودگی هوا شده است که از نظر زیست محیطی کرج را با مشکل مواجه کرده است.

وی در پایان گفت: نصب سرعت گیر معمولا در معابر محلی و درجه دو باید صورت پذیرد و کاربرد آن در جهت آرام سازی ترافیک بدون در نظر گرفتن شرایط معابر، اتفاق خوش آیندی نیست و نباید به دستگاهها اجازه داد با استفاده از این روش نسبت به صلب مسئولیت از خود اقدام نمایند.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
       
نظرات بینندگان