arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس در مورد ترامپ و برجام چه گفت؟

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیرامورخارجه در جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس تاکید کرد که ایران آمادگی انجام هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا نسبت به برجام را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس: آمادگی هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا درباره برجام را داریم 
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیرامورخارجه در جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس تاکید کرد که ایران آمادگی انجام هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا نسبت به برجام را دارد.

به گزارش «انتخاب»، محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: بیشتر مباحث مطروحه از سوی آقای ظریف مربوط به سخنرانی پیش روی رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام و موضع‌گیری ترامپ در این‌باره بود.

وی توضیح داد: آقای ظریف در این‌باره تصمیمات احتمالی ترامپ درباره برجام را برای نمایندگان مطرح کرد و درعین حال گفت که هیچ کدام از این موارد ممکن است به صورت صد در صد رخ ندهد. پس نمی توان قاطعانه گفت که هرکدام از تصمیمات احتمالی پیش‌روی ترامپ اجرایی می شود یا خیر.

جمالی افزود: براساس توضیحات ارائه شده ممکن است ترامپ در سخنرانی خود ادعا کند ایران به تعهداتش در برجام عمل نکرده یا اینکه روح برجام را نقض کرده است. البته این گمانه زنی‌ها براساس صحبت‌هایی که از گوشه و کنار شنیده می شود، را می توان مطرح کرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصرح کرد: آقای ظریف در این جلسه گفت که ناراحتی و عصبانیت ترامپ به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بسیار مقتدر بوده و رئیس‌جمهور آمریکا از این اقتدار ناراحت است.

وی افزود: آقای ظریف تاکید داشتند همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه تصمیم آمریکا متعهد بوده و آمادگی دارد. بررسی های لازم نیز صورت گرفته و نگرانی نیز وجود ندارد.

جمالی گفت: آقای ظریف به این نکته اشاره کرد که ایران در مورد هرکدام از این تصمیمات احتمالی اعلامی آمریکا برنامه‌ بالقوه‌ای دارد که بتواند واکنش مناسب داشته باشد.

جمالی در پایان گفت که قرار بود جلسه امروز حول محور بررسی همه پرسی اقلیم کردستان عراق برگزار شود که با توجه به سخنرانی پیش روی آقای ترامپ بیشتر بحث جلسه به موضوع برجام و تصمیمات احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا اختصاص یافت.
 
نماینده سیرجان به نقل از ظریف: پاسخ ایران در مقابل بدعهدی های آمریکا کوبنده تر خواهد بود

همچنین نماینده مردم سیرجان به نقل از وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که آمریکایی ها بخواهند علیه برجام بدعهدی کنند اقدام ایران در مقابل آنان کوبنده تر خواهد بود.

شهباز حسن پور نماینده سیرجان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با تشریح جلسه غیر علنی مجلس با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اظهارکرد: رییس دستگاه دیپلماسی در این جلسه توضیحاتی در مورد آخرین تحولات منطقه، روایط ایران با دیگر کشورها و موضوع کردستان عراق به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: ظریف در این جلسه بیان کرد ایران همواره و درتمامی دوره ها حامی مردم کرد بوده و از آنان حمایت کرده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین نمایندگان سوالاتی درباره نحوه برخورد و تعامل بیشتر ایران با کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه مطرح کردند.

حسن پور یادآور شد: در این جلسه ظریف بیان کرد اروپایی ها به هیچ عنوان در راستای برجام همگام با آمریکا نیستند و نظرات آمریکایی ها مبنی بر لغو برجام را قبول ندارند.

وی گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه تاکید کرد که بعد از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل اکثر صاحب نظران دنیا سخنان رییس جمهوری را غیرمنطقی دانستند ولی همگان از سخنان رییس جمهوری ایران حمایت کردند.

نماینده سیرجان در مجلس ادامه داد: ظریف همچنین گفت در نشست با 1+5 در نیویورک برگزار شد همه اعضا بر حمایت همه جانبه از برجام تاکید کردند و برجام را توافق جهانی دانستند که باید محترم شمرده شود.

حسن پور خاطرنشان کرد: ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس تاکید کرد اگر آمریکایی ها بخواهند اقدامی علیه برجام انجام دهند جمهوری اسلامی ایران پاسخی کوبنده تر به آنان خواهد داد.

وی همچنین گفت در این جلسه بیان شد ارتش آمریکا منفورترین ارتش دنیا است و سپاه پاسداران مورد تایید کشورهای منطقه است.
نماینده مردم سیرجان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین تاکید شد حرف های ترامپ حرف های انتخاباتی و احساسی است و از منطق برخوردار نیست.

حسن پور یادآور شد محمد جواد ظریف در این جلسه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود پایبنده بوده و تمامی کشورهای منطقه و اروپایی ها به این موضوع اذعان دارند.

وی گفت: در این جلسه مجلس موضع شفاف خود را در حمایت از سپاه پاسداران اعلام کرد. 
برچسب ها: ظریف ، غیرعلنی
نظرات بینندگان