arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶

آماده‌سازی یک بسته ۵ میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میدان‌ها

وزیر نفت از آماده سازی یک بسته ۵ میلیارد دلاری برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره‌برداری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آماده‌سازی یک بسته ۵ میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میدان‌ها 
وزیر نفت از آماده سازی یک بسته ۵ میلیارد دلاری برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره‌برداری خبر داد.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در سومین کنگره نفت و نیرو با بیان این که کنگره مذکور روال کار خود را به مرور پیدا می‌کند، گفت: این کنگره با عنوان یک نهاد اثرگذار و در حد نهادی که زیرمجموعه دولت نیست به حیات خود ادامه می‌دهد. روزی که در سال ۱۳۹۰ اندیشه اولیه تشکیل این باشگاه شکل گرفت، قرار بود یک اتاق فکر برای بخش انرژی و نفت کشور تشکیل شود که بار مالی و وابستگی به دولت نداشته باشد.

عده‌ای از تشکیل باشگاه نفت و نیرو ابراز نگرانی می‌کنند

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۳ جلسات ماهانه در باشگاه برگزار می‌شود و مطالب این جلسات منتشر می‌شود. این باشگاه کمتر از ۲۰۰ عضو دارد، اما عده‌ای از چنین حرکتی ابراز نگرانی می‌کنند که نمی‌دانیم دلیل این نگرانی چیست.

وزیر نفت با بیان این که برخی ادعا می‌کنند در باشگاه نفت و نیرو رانت اطلاعاتی وجود دارد، اظهار کرد: در جایی که اطلاعات آن منتشر می‌شود، امکان وجود رانت اطلاعاتی نیست. امیدوارم جوان‌های بیشتری وارد باشگاه شده تا از نیروی فکری جوان حداکثر استفاده شود.

زنگنه با تاکید بر این که در کشور تولید فکر و اندیشه کم است، تصریح کرد: این درست نیست که اجازه ندهیم افراد با یکدیگر همفکری کنند.

اجرای قراردادهای جدید نفتی از پیشرفت خوبی برخوردار است

وی در ادامه با اشاره به اجرای قراردادهای جدید نفتی، اظهار کرد: روند این قراردادها و مذاکرات پیشرفت قابل قبول و خوبی دارد. وزارت نفت در اجرای این قراردادها دو اولویت توسعه میدان‌های مشترک و افزایش ضریب بازیافت از میدان‌ها را مدنظر قرار داده است که البته هنگامی که میدان‌های مشترک توسعه پیدا کنند، افزایش ضریب بازیافت نیز مورد نظر قرار می‌گیرد.

وزیر نفت با تاکید بر این که تا پایان دولت دوازدهم هیچ میدان مشترکی نیست که تعیین تکلیف نشده باشد، تصریح کرد: البته این موضوع به معنی توسعه همه میدان‌های مشترک نیست، بلکه به معنی تعیین تکلیف میدان‌ها و آغاز کار پیمانکاران روی میدان‌ها است. عمده این میدان‌ها نفتی بوده، اما قراردادهایی برای توسعه میدان‌های گازی با شرکت‌های خارجی که یک شرکت ایرانی همراه هم دارند بسته خواهد شد.

آماده سازی یک بسته ۵ میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میدان‌ها

زنگنه در ادامه از آماده سازی یک بسته پنج میلیارد دلاری برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره برداری خبر داد و گفت: یک بسته پنج میلیارد دلاری در حال آماده سازی است که قرار است در طول دو سال برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره برداری اجرا شود که بخشی از آن شامل تعمیر چاه‌ها و بخشی دیگر شامل حفر چاه‌های جدید در مناطق مختلف نفتی از جمله مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره، مناطق مرزی و غیره می‌شود.
برچسب ها: زنگنه ، نفت ، نیرو
نظرات بینندگان