arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

روابط ایران و اتحادیه آفریقا گسترش می یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«مهدی آقاجعفری» مدیر کل آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با حضور در مقر اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی، با مسئولان این اتحادیه دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی آقا جعفری مدیر کل آفریقا در ملاقات های جداگانه با معاون اتحادیه آفریقا و سه کمیسیونر علمی و فناوری، امور اجتماعی و کشاورزی و اقتصاد روستایی، راه های گسترش روابط و همکاری های ایران و اتحادیه آفریقا در زمینه های مختلف مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار قرار گرفت.
مقامات اتحادیه آفریقا با استقبال از استمرار و توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی این اتحادیه برای تحکیم روابط با تهران تاکید کردند. 
سال گذشته سه کمیسیونر صلح و امنیت، امور اجتماعی وهمچنین کمیسیونر علمی و فناوری اتحادیه آفریقا به صورت جداگانه از جمهوری اسلامی ایران دیدار و سه یادداشت تفاهم همکاری با طرف های ایرانی امضا کردند.
مدیر کل آفریقا که پیش از این، به اوگاندا و بروندی رفته و با مقام های این دو کشور در خصوص تقویت مناسبات دوجانبه گفت و گو کرده بود ، روز گذشته (یکشنبه ) در آخرین مرحله از سفر خود به شرق آفریقا، وارد اتیوپی شد.
مهدی آقاجعفری که در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی به سر می برد، امروز با وزیر نفت و معادن و همچنین مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه این کشور به صورت جداگانه دیدار کرد.
نظرات بینندگان