arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

نخست وزیر ارمنستان: همه جا گفته ام که روابط ما با ایران بسیار دوستانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر ارمنستان با تشکر از مواضع متوازن ایران در مناقشه قره باغ، گفت: مواضع ایران در منطقه همیشه در جهت حفظ امنیت و آرامش بوده است.
 
به گزارش ایرنا، کارن کاراپتیان عصر امروز -دوشنبه- در دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: ما معتقدیم فقط از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز می توان مشکلات منطقه ای را رفع کرد و اصلا به جنگ و درگیری اعتقادی نداریم.
 
نخست وزیر ارمنستان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: من درهمه جا گفته ام که روابط میان ارمنستان و ایران بسیار دوستانه است و روابط پارلمانی و سیاسی ما در سطح بسیار خوبی قرار دارد و تلاش خواهیم کرد که در حوزه اقتصادی هم از ظرفیت های دو کشور به خوبی استفاده کنیم.
 
وی تصریح کرد: ما تصمیم داریم با نگاهی تازه، شکل جدیدی به روابط خود ببخشیم و یکی از تصمیمات دیدار با دوستان خود در مجلس شورای اسلامی و بحث و تبادل نظر درحوزه های مورد علاقه طرفین است.
 
کاراپتیان با اشاره به تمایل اروپاییان به سرمایه گذاری در ایران، اظهار داشت: ما به زودی منطقه ای آزاد در نزدیکی مرز ایران بازگشایی خواهیم کرد و از دوستان اوراسیایی و اروپایی برای حضور در این منطقه دعوت کرده ایم و برای آنها این منطقه به دلیل دسترسی نزدیک به ایران اهمیت زیادی داشت و ما هم لزوم رونق این منطقه را حضور تجار ایرانی می دانیم.
 
نخست وزیر ارمنستان منطقه آزاد تجاری در نزدیکی مرز ایران را پنجره ای به طرف خارجی ها و دری به طرف ایران توصیف و تأکید کرد: روسای کمیسیون مشترک دو طرف سهم اصلی در افزایش سطح روابط تجاری دارند و ما تاکید کرده ایم که نظرات طرف ایرانی برای ما اهمیت زیادی دارد و امیدواریم که روسای این کمیسیون ها بتوانند با درک نقطه نظرات یکدیگر به گسترش سطح روابط کمک کنند.
 
**حذف روادید در توسعه صنعت گردشگری مؤثر بود/ مذاکرات مسالمت‌آمیز تنها راه حل مناقشه قره‌باغ
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و ارمنستان در سطح خوبی قرار دارد و ما از گسترش همکاری‌های پارلمانی، اقتصادی و سیاسی میان دو کشور حمایت می‌کنیم.
 
لاریجانی اظهار داشت: زمینه های سرمایه گذاری در ایران و ارمنستان فراهم است و باید با شناخت صحیح از نیازهای دو کشور، بر رونق روابط تجاری افزود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت توریسم، تصریح کرد: سیاستی که درخصوص حذف روادید گرفته شد در توسعه صنعت گردشگری خیلی موثر بود و روی سایر مسایل مانند تبادل محصولات کشاورزی، صنعتی و مبحث ترانزیت هم می شود با فراهم آوردن تسهیلات، به این بخشها رونق بخشید.
 
به گزارش خانه ملت،رییس قوه مقننه در دیدار نخست وزیر ارمنستان تنها راهکار مفید و مثمر ثمر درخصوص مسئله قره باغ را گفت وگو و مذاکرات مسالمت آمیز دانست.
نظرات بینندگان