arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

ظریف: حضور مردم جنگ، تحریم و همه فشارهای خارجی را خنثی کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: حضور مردم توانسته است جنگ، تحریم و همه فشارهای خارجی را خنثی کند.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل شورای نگهبان افزود: یکی از ابعاد مهم قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت معنوی است و بخش قابل توجه و یا شاید مهمترین بخش قدرت معنوی ما از پیام انقلاب اسلامی نشات می‌گیرد.
ظریف اظهار داشت: آن چه که سردار جعفری به درستی به آن اشاره کردند که جمهوری اسلامی در منطقه و جهان بسیار قدرتمند است، این قدرت از همین پیام انقلاب است که همان استقلال‌خواهی و خودباوری ماست و از امام (ره) به یادگار داریم و میراث امام (ره) است. 
وی خاطر نشان کرد: این نکته باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در کنار بحث دیگری که دوستان مطرح کردند، (باشد) و آن نقش مردم است یعنی ما از دو جا قدرت می گیریم و مهمترین جایی که قدرت می گیریم یکی حضور مردم است که توانسته جنگ، تحریم و همه فشارهای خارجی را خنثی کند و دوم پیام واقعی انقلاب اسلامی بوده که همین خودباوری و استقلال است.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: در بعد خارجی که مسوولیت وزارت امور خارجه است، اگر ما بتوانیم کمک کنیم حتما در خدمت دوستان خواهیم بود که بتوانیم این قدرت جمهوری اسلامی را که ناشی از انقلاب است، در چهلمین سال پیروزی انقلاب ، بصورت بهتری به جهان عرضه کنیم.
نظرات بینندگان