arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

نشست شهرداران جنوب تهران برای تعیین تکلیف ترافیک خیابان خاوران و بزرگراه شهید شوشتری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهرداران جنوب تهران در یک نشست مشترک، تکلیف ترافیک فزاینده در بزرگراه شهید شوشتری و خیابان خاوران را تعیین کردند.

به گزارش خبرآنلاین، ترافیک فزاینده در جنوب تهران به خصوص در محورهای منتهی به شرق کشور از جمله بزرگراه شهید شوشتری و خیابان خاوران، همواره مورد اعتراض شهروندانی است که از این محورها تردد می کنند. تغییراتی در در طول مسیر این معابر پیش آمده، از جمله گذرگاه های غیرهمسطح و میادین هم نتوانسته از بار ترافیکی محورهای مزبور کم کند.
 
در راستای هم‌اندیشی در خصوص وضعیت بزرگراه شهید شوشتری،محور خاوران و دیگر مسائل حوزه مدیریت شهری در پهنه شرق تهران نشست هم‌اندیشی شهرداران پهنه شرق تهران شامل مناطق 13،14 و برگزار شد.

فرهود حمیدی فراهانی شهردار منطقه 14 تهران که میزبان این نشست بود با اشاره به نقش حساس و کلیدی بزرگراه شهید شوشتری در کنترل و روان‌سازی بار ترافیکی پهنه شرق تهران گفت: بزرگراه شهید شوشتری محور مواصلاتی مهمی در شرق تهران محسوب می‌شود که تأثیر به سزایی در کنترل ترافیک منطقه 14 تهران و همچنین مناطق همجواراین منطقه دارد. طول کل مسیر این محور 13465 متر است که طول تقریبی آن در منطقه 14 به 4500 متر می‌رسد.

او با اشاره جلسات مشترکی که پیش‌ازاین با مناطق 13 و 15 در خصوص تعیین وضعیت بزرگراه شهید شوشتری برگزارشده است، گفت: طی جلسات مشترکاتی که پیش‌ازاین جلسه با شهرداران اسبق مناطق 13 و 15 داشتیم توانستیم مسائل و مشکلات اصلی مربوط به این بزرگراه را در چندین جلسه احصا و جمع‌بندی کنیم و بر پایه همان جمع‌بندی‌ها در جلسات نظارت ستادی منطقه14 تهران تصمیماتی برای تعیین تکلیف نهایی بزرگراه شهید شوشتری مصوب شد.

حمیدی فراهانی با اشاره به مصوبات جلسه نظارت ستادی منطقه 14 تهران در خصوص بزرگراه شهید شوشتری گفت : بند پنج مصوب شده در جلسه نظارت ستادی به موضوع ادامه احداث بزرگراه شهید شوشتری می‌پردازد که بر طبق آن مقرر شد جلسه‌ای با حضور شهرداران مناطق 14 و 15،مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات و همچنین نمایندگانی از ارتش جمهوری اسلامی برگزار و موضوعات مورد اختلاف رفع شود.

او با اشاره به نقش کلیدی بزرگراه شوشتری در حل معضل ترافیک میدان بسیج ادامه داد: ادامه احداث بزرگراه شهید شوشتری از طریق دو فاز از دیگر مصوبات جلسه نظارت ستادی شهرداری منطقه 14 تهران بود که مقرر شد به‌طور همزمان اجرایی شود. بنابراین مصوبه فاز اول این پروژه از انتهای گردنه تنباکویی در بزرگراه خاوران و احداث تونل شهید شوشتری تا قبل از جنگل ادامه خواهد یافت و فاز دیگر آن از ورزشگاه تختی به سمت بزرگراه افسریه اجرا خواهد شد.

روان‌آبهای سطحی جمع آوری شد
شهردار منطقه 14 تهران با اشاره به شروع فصل بارش به اهمیت موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان خاوران اشاره کرد و گفت:طول کل مسیر خیابان خاوران 3940متر است که 1918 متر از این خیابان در منطقه15 و2022 متر از این مسیر نیز در محدوده منطقه 14 تهران قرار دارد.

او با اشاره به اهم مشکلات موجود درخیابان خاوران ادامه داد: انسداد انهار و مشکلات مربوط جمع‌آوری آب‌های سطحی این خیابان در فصل بارش، معضل سد معبر اصناف و رهاسازی و بلاتکلیفی نیوجرسی‌های ضلع جنوبی خاوران از عمده مشکلات موجود در این محور است که باید به‌طورجدی پیگیری و حل‌وفصل شود.

در ادامه این جلسه ،مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه 13 با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست مشترک در حل مشکلات و مسائل مربوط به شرق تهران گفت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی همکارانمان در منطقه 14 تهران نسبت به حل موضوعات مطروحه اقدام مؤثر نماییم.

وحید رضا محمدی انارکی شهردار منطقه 15 تهران نیز با شاره به اهمیت بزرگراه شهید شوشتری در پهنه شرق تهران گفت: این بزرگراه شاهراهی حیاتی برای شرق تهران محسوب می‌شود وامیدواریم سریع‌تر و با همکاری و هم‌افزایی نیروها، مشکلات مربوط به آن حل‌وفصل شود.

او همچنین با اشاره به طرح ساماندهی خیابان خاوران گفت تاکنون اقدامات لازم در خصوص ساماندهی این خیابان صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم تا نسبت به رفع موارد باقی‌مانده هرچه سریع‌تر اقدام شود.

گفتنی است در پایان این جلسه مصوباتی در خصوص بزرگراه شهید شوشتری، خیابان خاوران و سایر موارد طرح شده در این جلسه صورت گرفت که مقرر شد طی مکاتباتی با شهرداری تهران و معاون امور مناطق شهرداری تهران نسبت به انجام این مصوبات اقدام شود.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
    
 
نظرات بینندگان