arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶
علیخانی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، در گفتگو با «انتخاب»؛

آمارسازی مدیریت گذشته شهرداری تهران / 2 میلیون سفر در مترو را 3 میلیون نفر اعلام می کردند / چرا به جای پل صدر، پول آن را صرف حمل و نقل عمومی نکردند؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران هستیم، تاکید کرد: در مدیریت گذشته آمارسازی می شد و آمارهای واقعی ارائه نمی شد برای نمونه روزانه 2 میلیون نفر مسافر در مترو جابجا می شود اما این آماربیش از 3 میلیون نفر سفر اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران هستیم، تاکید کرد: در مدیریت گذشته آمارسازی می شد و آمارهای واقعی ارائه نمی شد برای نمونه روزانه 2 میلیون نفر مسافر در مترو جابجا می شود اما این آماربیش از 3 میلیون نفر سفر اعلام شده است.
 
محمد علیخانی در گفت و گو با «انتخاب»، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی الویت مدیریت گذشته شهرداری تهران نبوده است، اظهار کرد: متاسفانه شان مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی رعایت نمی شود. توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران مطابق با برنامه پنج ساله صورت نگرفته و از برنامه عقب است.
 
وی با بیان اینکه شاهد آمارسازی هایی توسط مدیریت گذشته شهرداری تهران در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان هستیم، اعلام کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده تعداد سفرهای روزانه مترو بیش از 3 میلیون نفر سفر است در حالی که با بررسی های صورت گرفته آمار حقیقی 2 میلیون نفر سفر است بدون شک با بررسی در تمامی بخش های آمارهای موجود تغییر خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بررسی های انجام شده بیانگر این است که در حوزه عمرانی از جمله پل سازی، اتوبان و معابر گسترش مازاد از برنامه صورت گرفته است، افزود: 80 درصد از ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فرسوده بوده که این موضوع خطرناک است. وضعیت اتوبوس های گازسوز وخیم تر است و به دلیل نبود اعتبارات معاینه فنی این اتوبوس ها نیز انجام نمی شود.
 
به گفته علیخانی اعتبار مورد نیاز برای معاینه فنی اتوبوس ها 5 میلیارد تومان است اما به دلیل کمبود اعتبارات معاینه فنی اتوبوس ها صورت نمی گیرد. بودجه شهر که باید صرف حمل و نقل عمومی شود به دلیل عدم الویت بندی صرف بخش های دیگر میشد برای نمونه مدیریت سازمان اتوبوسرانی 8 میلیارد تومان برای جابجایی زائرین به کربلا هزینه میکرد اما برای معاینه فنی اعتبار کافی نداشت. ما نمی گویم که برای این مراسم هزینه نشود اما باید الویت ها رعایت شود.
 
وی ادامه داد: مشکلات موجود در بخش حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است برای نمونه اعتبار لازم برای خرید هواکش های مورد نیاز خط 7 مترو تخصیص نیافته است از این رو نگرانی در جابجایی مسافر در این خط وجود دارد. در حال حاضر 200 واگن مترو از سرویس خارج شده اند و در حال تعمیر است، خطوط مترو به دلیل نبود اعتبارات با حداقل ظرفیت فعال است در حالی در صورت تامین تجهیزات می توان ظرفیت مسافرگیری خطوط مترو به 6 میلیون نفر سفر رساند.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران با اشاره به هزینه تخصیص یافته برای ساخت پل صدر گفت: چرا این بودجه صرف حمل و نقل عمومی نشد؟ اگر پل صدر ساخته نمی شد و بودجه ساخت آن صرف خرید تجیهزات مترو می شد مشکلات کنونی را نداشتیم هم اکنون زیرساخت آماده است اما به دلیل نبود تجهیزات، نمی توان بهره حداکثری برد.

علیخانی با اشاره به بدهی 30 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران، گفت: البته پیش بینی می کنیم این مبلغ 40 هزار میلیارد تومان باشد با این مبلغ بدهی و کاهش درآمد، باید برنامه ریزی دقیقی برای تامین بودجه مورد نیاز حمل و نقل عمومی داشته باشیم.
نظرات بینندگان