arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

محسن رضایی: ساختمان مجمع تا پایان سال به مجلس قدیم منتقل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از انتخاب روسای کمیسیون‌های سیاسی و اقتصادی این مجمع خبر داد.

به گزارش انتخاب، محسن رضایی در نشست خبری خود پس از جلسه مجمع دو کمیسیون جدید سیاسی، دفاعی، امنیتی و کلان، اقتصادی، بازرگانی تشکیل جلسه دادند و هیات رئیسه آن مشخص شدند.

ساختمان مجمع تا پایان سال به مجلس قدیم منتقل می‌شود

وی اظهار داشت: هیات رئیسه کمیسیون سیاسی، امنیتی، دفاعی متشکل از این است که شمخانی رئیس، آقازاده جانشین، وحیدی به عنوان دبیر انتخاب شدند و همچنین کمیسیون کلان، اقتصادی و بازرگانی را محسن رضایی به عنوان رئیس، قالیباف نایب اول، داوودی نایب دوم و آقامحمدی دبیر کمیسیون انتخاب شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شنبه هفته آینده جلسه سه کمیسیون دیگر برگزار و هیات رئیسه آن مشخص می‌شوند.

وی اظهار داشت: دومین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تدابیر مقام معظم رهبری تشکیل شد تا راهکارهایی پیدا کنیم که این تدابیر عملیاتی شود.

رضایی با بیان اینکه بررسی سیاست‌های کلی از جمله مباحث دیگر در این جلسه بود، گفت: بحث این است که سیاست‌های کلی با انتظارات نظام پیاده نمی‌شود و باید بتواند در برنامه بودجه سالانه و قانون نویسی ساری و جاری شود.

وی با بیان اینکه اگر سیاست کلی مورد توجه و دقت قرار نگیرد، اداره کشور و نظام مطلوب اسلامی شکاف پیدا می‌کند، افزود: نظر مسئولان این است که برای اجرای بهتر سیاست‌های کلی باید سیاست‌های کلی کشور به مسئولان جدید آموزش داده شود.

رضایی با اشاره به تاکید اعضای مجمع روی بحث نظارت گفت: برخی اعضا تاکید داشتند که اگر نظارت باشد سیاست کلی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه مجمع گفت: تعیین کمیسیون‌های ویژه از جمله مصوبات امروز مجمع بود که ۱۶ نفر از اعضا انتخاب شدند تا تدابیر رهبری را با فرصت مناسب بررسی کنند و نتایج به محضر رهبری ارائه شود.

رضایی در رابطه با جابجایی تغییر ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تا پایان سال جاری به محل ساختمان قدیم مجلس منتقل می‌شود و این ساختمان در اختیار مجمع قرار گرفته است و بخشی از کارهای پژوهشی را هم در آنجا مستقر می‌کنیم.

وی بیان کرد: دفتر رئیس مجمع آیت‌الله شاهرودی و دبیر مجمع در آنجا خواهد بود و در مقابل ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک در نیاوران به مرکز پژوهش‌های مجلس واگذار می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با بحث دفاعی و تحقیقات خارجی گفت: ما در موضوع دفاع با هیچ کسی شوخی نداریم و دفاع از سرزمین مقدس‌مان را یک واجب بزرگ می‌دانیم و حاضریم برای دفاع از آن و اسلام خارج از مرزها در سوریه و عراق به مبارزه بپردازیم و آنچه تشخیص دهیم برای دفاع از ملت استفاده می‌کنیم.

رضایی تاکید کرد: البته از رفتن به سمت سلاح هسته‌ای امتناع می‌کنیم و در آینده هم به این سمت نمی‌رویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه ترامپ تصمیم دارد سپاه را مورد تحریم قرار دهد، گفت: ترامپ یک آدم عجول است و پیش از آغاز بازی با ما شکست خواهد خورد و امروز ایران توانمندی زیادی در صحنه سیاسی و دفاعی دارد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه سیاست‌های کلی در دستگاه‌های اداری چگونه اداره می‌شود، گفت: سیاست‌های کلی در قانون اساسی برعهده رهبر انقلاب واگذار شده و ایشان این سیاست‌ها را با مشورت مجمع تدوین و ابلاغ می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی و اداری، سران قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، صداوسیما، مجری سیاست‌های کلی هستند و باید مسئولان این نهادها سیاست کلی را به آیین‌نامه و دستورالعمل تبدیل کرده و به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کنند.

وی در واکنش به هجمه به دستگاه قضا و رئیس قوه قضائیه گفت: اخیراً با توسعه فضای مجازی یکی از روش‌های جمع‌آوری اطلاعات که کار سازمان‌های جاسوسی است، راه افتاده و از طریق ایجاد خبرها و شایعات سعی می‌کنند تمام کسانی که به آنها دسترسی ندارند را فعال کنند و هرکسی اطلاعاتی دارد درست یا غلط بر روی فضای مجازی قرار دهد.

رضایی ادامه داد: این اقدام دو هدف دارد؛ یکی تخریب و دیگری اینکه اطلاعات را جمع‌آوری کنند و ممکن است بسیاری دشمنی داشته باشند و با ایجاد چنین فضایی بیایند و شایعات بیشتری را دامن بزنند.

وی تاکید کرد: ایجاد شایعات هدفمند به اطلاعات جاسوسی تبدیل شده که به دست آوردن آن از طریق سیستم امنیتی هزینه‌بر بوده است و مسئولان باید به دادگاه بین‌المللی شکایت کنند و سکوت و تکذیب کفایت نمی‌کند.

رضایی با بیان اینکه این شرایط ممکن است فردا وارد خانواده‌ها شود و یک کشاورز و یا بقال مورد اتهام قرار گیرد، گفت: سیستم امنیتی باید برای مسئول و غیرمسئول امنیت ایجاد کند که ما در داخل کشور دارای ۱۸ دستگاه ناظر هستیم که اگر کسی دلسوز باشد با مراجعه به یکی از آنها می‌تواند مشکل خود را مطرح کند.

وی در رابطه با نظر رئیس‌جمهور آمریکا و نحوه برخورد با برجام گفت: از اخباری که می‌آید این است که ترامپ می‌خواهد به جای اینکه تمدید عدم تحریم‌ها را امضا نکند آن را کنگره واگذار کند که البته اگر امضا نمی‌کرد خود به خود آمریکا از برجام خارج می‌شود.

دبیر مجمع افزود: کنگره آمریکا حدود سه ماه وقت دارد که تحریم‌ها را قطع یا جاری کند که در این صورت همچنان توقف تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و ترامپ با واگذاری این مسئولیت به کنگره می‌خواهد بار را از روی دوش خود بردارد و به دوش کنگره بیندازد و اگر به کنگره ارجاع داده شود، مسئله پیچیده‌تر می‌شود که به نظرم نوعی خودکشی است و اگر چنین کاری کند، انتحار سیاسی را رقم زده است.

رضایی در انتها در واکنش به بازدید از مراکز نظامی گفت: این خواسته غیرمنطقی است و اسرار نظامی را در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم. اگر این اسناد و مدارک نظامی لو برود آسیب‌پذیر می‌شویم.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان