arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

مدیر سیا جانشین تیلرسون می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با تشدید تنش‌ها میان دونالد ترامپ و وزیر امور خارجه آمریکا، شایعاتی درباره جایگزین‌های احتمالی رکس تیلرسون مطرح شده است.

به گزارش انتخاب، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از "منابع" و "افراد مطلع" در کاخ سفید گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت جدی مایک پامپئو، مدیر سیا را برای جایگزینی رکس تیلرسون در پست وزارت خارجه در نظر دارد.

شایعاتی درباره احتمال انتخاب مدیر سیا برای جانشینی تیلرسون

این دو مقام ظاهرا هر روز برای ارائه گزارش اطلاعاتی دیدار دارند و طبق گزارش آکسیوس، ترامپ روی پامپئو حساب می‌کند.

ان‌بی‌سی پنج‌شنبه گزارش داد، تیلرسون و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا از طرف ترامپ به کاخ سفید احضار شدند تا درباره "مسیر پیش رو" صحبت کنند. ترامپ در این جلسه حاضر نبود و به دیدار بازماندگان حمله مرگبار لاس وگاس رفته بود. این جلسه به ریاست جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید برگزار شد.

ترامپ ظاهرا از گزارش شبکه ان‌بی‌سی که ادعا کرده بود تیلرسون در حلسه امنیت ملی ۲۰ ژوئیه، رئیس‌جمهوری آمریکا را "فردی احمق" خطاب کرده و چندین بار در تابستان به ترک پستش تهدید کرده،‌ خشمگین است.

این گزارش جدید افزود، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که نقش ناجی صلح را داشته و تیلرسون را متقاعد کرده سمتش را ترک نکند، هم عصبانی است.

تمام طرف‌ها اینکه تیلرسون قصد ترک سمتش را داشته، رد می‌کنند.

ترامپ این مطلب را "اخبار جعلی" خوانده و از ان‌بی‌سی خواسته تا از آمریکا عذرخواهی کند.

آکسیوس گزارش داد: افراد مطلع می‌گویند روابط ترامپ و تیلرسون فراتر از آن است که بتوان درستش کرد. به ما گفته‌اند ترامپ از اینکه تیلرسون صراحتا این مطلب را که رئیس‌جمهوری آمریکا را "احمق" خوانده، رد نکرده است، عصبانی است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان