arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

صدور رای دادگاه اعضای باند قتل‌های سریالی گلستان

رییس دادگستری کل استان گلستان گفت: رای پرونده 8 هزار صفحه ای باند موسوم به قتل های سریالی در گلستان صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس دادگستری کل استان گلستان گفت: رای پرونده 8 هزار صفحه ای باند موسوم به قتل های سریالی در گلستان صادر شد.

براساس اعلام دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان روز شنبه اظهارداشت که این باند سه نفره در فاصله سال های 79 تا 94 در مجموع 80 فقره سرقت مسلحانه و 13 قتل را در استانهای گلستان و مازندران مرتکب شده اند.
 
وی افزود: براساس رای دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم به اعدام در ملاعام و متهم ردیف سوم به نفی بلد ( تبعید ) محکوم شده است.
 
رییس دادگستری کل گلستان گفت: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور از بهمن 95 در دادگاه انقلاب گرگان ، به اتهام افساد فی الارض و محاربه آغاز شده بود.
 
به گفته هاشمیان؛ حکم صادر شدهدر دادگاه انقلاب گرگان قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
 
وی با بیان اینکه با صدور این حکم ، پرونده اعضای باند در دادگاه انقلاب بسته شد، اضافه کرد: این پرونده برای رسیدگی از جنبه خصوصی جرم در مورد قتل ها و سرقت ها به دادگاه کیفری یک استان گلستان ارسال شده است.
 
رییس دادگستری کل گلستان گفت: اعضای باند معروف به قتل های سریالی، بهار سال 94 به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان شناسایی و دستگیر شدند.
 
به گفته وی؛ بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد با این اسلحه در سال های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استانهای گلستان و مازندران انجام شده است.
 
وی گفت: به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد و بررسی‌ها نشان داد که وی از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرده که در یک عملیات ضربتی آنها نیز دستگیر شدند.
 
هاشمیان افزود: اعضای این باند دام ، انواع ماشین آلات کشاورزی ، موتور آب ، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می کردند و در صورت مقاومت مال باختگان آنان را با اسلحه به قتل می رساندند.
برچسب ها: گلستان ، قتل ، سریالی
نظرات بینندگان