arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۶

استاندار اصفهان: جمعیت شهری استان، بیش از میانگین کشوری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار اصفهان گفت: بیش از 88 درصد جمعیت استان اصفهان در مناطق شهری ساکن هستند که بیش از میانگین کشوری است و از این رو است که مدیریت شهری نیز اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

به گزارش ایسنا، رسول زرگرپور در آیین معرفی شهردار جدید کاشان، اظهار کرد: برطرف کردن مشکلاتی مثل کمبود فضای سبز و معضل ترافیک نیازمند توجه به طرح های جامع و تفصیلی شهرها است که در برخی شهرها مورد بی توجهی قرار می گیرد.

به گفته وی، شوراهای اسلامی در دوره جدید در کنار برنامه ریزی برای ساخت فرهنگسراها، توسعه فضای سبز و ساخت اتوبان ها باید بر اجرای طرح های تفصیلی از سوی شهرداری‌ها به عنوان یکی از وظیفه‌های اصلی خود توجه و نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری نهاد شهرداری‌ها، تصریح کرد: وزارت کشور ساختار جدید شهرداری‌ها را پیشتر ابلاغ کرده است که هنوز اجرایی نشده و یکی دیگر از وظایف شوراها و شهرداری ها، ساماندهی تشکیلات کنونی و استقرار ساختار جدید است.

زرگرپور تاکید کرد: نیروی انسانی شاغل در شهرداری ها بیش از دو برابر پست های ابلاغی است که باید همگی در چهار سال آینده جایگاهشان مشخص و تعیین تکلیف شود.

استاندار اصفهان گفت: شهرداری ها، مجموعه های وابسته ای دارند که از آتش نشانی تا عمران و فضای سبز را شامل می شود که از سال گذشته تعداد سازمان های وابسته باید بر اساس درجه شهرداری ها محدود می شد که این امر نیز به دوره جدید موکول شده است.

زرگرپور افزود: راه اندازی نهاد شهرداری در کاشان به عنوان دومین شهر مهم استان با پیشینه ای هفت هزار ساله به سال های دور باز می گردد و ویژگی های منحصر به فردش در آینده این خطه را به عنوان یکی از شهرهای مهم بین المللی مطرح خواهد کرد که باید مدیریت شهری از این ظرفیت ها به خوبی بهره برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 88 درصد جمعیت استان اصفهان در مناطق شهری ساکن هستند که بیش از میانگین کشوری است و از این رو است که مدیریت شهری نیز اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
 
از مجموع 107 شهر در استان اصفهان، تاکنون 80 شهردار در این استان معرفی شده اند.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
   
 
نظرات بینندگان