arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۶

محمود عباس: اولویت فلسطین آشتی ملی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه پنجشنبه آشتی ملی میان گروه های فلسطینی را اولویت نخست مساله فلسطین عنوان کرد و گفت: همه تلاش را برای تحقق آن بکار خواهیم بست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمود عباس که در نشست شورای جنبش فتح صحبت می کرد، افزود: همه کمک ها برای ارسال به غزه باید از طریق دولت وفاق ملی انجام شود.
وی همچنین خواستار حل مساله فلسطین بر اساس تصمیمات قانونی جامعه جهانی شد و بر تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.
 
رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی در خصوص اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی گفت: توافق صلح با اسرائیل تنها با آزادی تمام زندانیان در بند صورت خواهد گرفت.
 
محمود عباس اضافه کرد جنبش فتح و حماس هفته آینده نشست مهمی را در قاهره در خصوص جزئیات طرح آشتی ملی برگزار خواهند کرد که گام مهمی برای وحدت میان گروه های فلسطینی است.
 
قرار است هیات های دو جنبش فتح و حماس دوشنبه آینده با هدف بررسی اجرای قرارداد آشتی ملی فلسطینی که در ماه مه (اردیبهشت) 2011 میان دو طرف امضا شد، عازم قاهره شوند.
 
رامی الحمدالله نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین روز سه شنبه ریاست اولین جلسه دولت توافق ملی فلسطین در غزه از سال 2014 تاکنون را برعهده داشت.
محمود عباس رئیس پیش تر با تاکید بر بازگشت اتحاد و انسجام به ملت فلسطین، گفته بود: همه چیز در نوار غزه باید در دست تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.
برچسب ها: محمود عباس ، فلسطین
نظرات بینندگان