arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

ترامپ: تیلرسون هرگز تهدید به کناره‌گیری نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا هرگز تهدید نکرده است که از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هرگز تهدید نکرده است که از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.
 
ترامپ: تیلرسون هرگز تهدید به کناره‌گیری نکرده است

 رئیس جمهور آمریکا این موضوع را در واکنش به گزارش هایی مطرح کرد که در آنها اعلام شده بود تیلرسون بارها ترغیب شده بود که از سمت خود در دولت کناره گیری نکند. همچنین بر اساس این گزارش ها، تیلرسون، ترامپ را یک "احمق" خوانده بود.

ترامپ در صریح ترین تکذیب خود در واکنش به گزارش‌ها درباره تصمیم تیلرسون به کناره گیری، اعلام کرد: "رکس تیلرسون هرگز تهدید به کناره گیری نکرده است. این یک خبر جعلی است که توسط ان بی سی نیوز منتشر شده است. اخبار و معیارهای سطح پایین. من این موضوع را تایید نمی‌کنم."
 
وزیر امور خارجه آمریکا  نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود او هرگز در اندیشه کناره گیری از سمت خود نبوده است.
 
او در این باره اعلام کرد میزان تعهد کنونی‌اش به دستور کار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به همان اندازه تعهد او در زمان آغاز دوران وزارت امور خارجه است.
 
تیلرسون در این باره گفت: "من هرگز به ترک کردن سمت خود فکر نکرده ام. من تا زمانی که رئیس جمهور احساس کند برای محقق کردن اهدافش می توانم مفید باشم، در اینجا خواهم بود."
 
تیلرسون این سخنان را پس از آن مطرح کرد که شبکه خبری «ان بی سی» در گزارشی اعلام کرد مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و مقامات عالی این کشور، در تابستان گذشته تلاش کرده بودند او را از کناره گیری از سمت خود منصرف کنند. در آن زمان، تنش ها میان تیلرسون و ترامپ به شدت بالا گرفته بود.
نظرات بینندگان