arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

شهردار رشت: راه حل مشکل بیکاری شهر، گردشگری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار جدید رشت با اشاره به ظرفیت های گردشگری این کلانشهر گفت: این ظرفیت گردشگری در رشت می تواند در رفع مشکل بیکاری موثر باشد.

به گزارش ایرنا، مسعود نصرتی روز پنجشنبه در مراسم معارفه خود اظهار داشت: اگر صنعت گردشگری در رشت به خوبی محقق شود، اشتغالزایی به عنوان دغدغه این کلانشهر مرتفع می شود.
 
وی با تشریح برنامه های خود با عنوان رشت به سوی شکوفایی بیان کرد: در این برنامه به مقصد شدن رشت در صنعت گردشگری پرداخته شده است.
 
شهردار جدید کلانشهر رشت پرداختن به موضوعات محیط زیست شهری را از دیگر برنامه های خود عنوان و تصریح کرد: 20 سال است که در موضوع دو رودخانه گوهررود و زرجوب و تالاب عینک بحث و گفت و گو می شود که انشاء الله با اتحاد، همدلی و ظرفیت ملی اقدامات اساسی برای رفع مشکلات رودخانه های یاد شده، انجام خواهیم داد.
 
شهردار جدید رشت ورود سرمایه گذار را اصلی ترین برنامه در این کلانشهر عنوان و اظهار کرد: بسترها و شرایط برد برد بایستی برای سرمایه گذار فراهم شود تا بتواند در عرصه سرمایه گذاری ورود کند.
 
وی با بیان این که برای ورود سرمایه گذار از مردم و افراد باتجربه کمک خواهیم گرفت، خاطر نشان کرد: اگر همه به خوبی در کنار هم نباشیم، حوزه مدیریت شهری مطمئنا به تنهایی قادر به تحقق زیرساخت ها نخواهد بود.
 
نصرتی در ادامه سخنانش در مراسم معارفه خود اظهار داشت: برای مدیران شهرداری حتما شرایط ثبات در کنار هم با همفکری به وجود می آوریم.

* توسعه شهر با تعامل و مشارکت مردم امکان پذیر است
رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این مراسم بیان داشت: توسعه شهر با تعامل و مشارکت مردم امکان پذیر است.
 
امیرحسین علوی خاطر نشان کرد: طرح شورا یاری در شورای چهارم مصوب شده و در شورای پنجم نیز با همت همکاران اجرایی می شود.
 
وی با بیان این که شورای اسلامی دوره چهارم رشت کارهای خوبی انجام داده افزود: در اجرای پروژه آب های سطحی اقدامات ارزشمندی صورت گرفت که اکنون با بارش شدید باران دیگر شاهد آبگرفتگی آب در سطح این کلانشهر نیستیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: ما چالش های عمیقی در شهرداری رشت و مدیریت این شهر داریم و تقاضای ما از نهاد حاکمیتی به ویژه استانداری این است که به داد شهرداری رشت برسند.
 
علوی در ادامه درباره روند انتخاب شهردار جدید کلانشهر رشت اظهار کرد: ملاک و معیار ما در انتخاب شهردار توانمندی ها، قابلیت ها و تجربه وی بوده است.
 
فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت نیز در سخنانی به تشریح اقدامات انجام شده و اجرای پروژه های مهم در این کلانشهر پرداخت.
 
مسعود نصرتی در هفتمین جلسه شورای اسلامی رشت، با 11 رأی اعضاء، به عنوان شصت و پنجمین شهردار این کلانشهر انتخاب و معرفی شده بود.
 
در مراسم امروز نصرتی رسما به عنوان شهردار رشت معرفی شد و از زحمات فرامرز جشمیدپور سرپرست شهرداری این کلانشهر قدردانی به عمل آمد.
 
کلانشهر رشت، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

شهرداری رشت دارای پنج منطقه شهرداری است.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
    
برچسب ها: رشت ، شهرداری ، گردشگری
نظرات بینندگان