arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

وزارت کشور گزینه شهرداری شیراز را تایید نکرد/ فرد دیگری معرفی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به تقاضای مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور مبنی بر انتخاب فرد واجد شرایط دیگری برای تصدی شهرداری شیراز، این شورا به زودی گزینه پیشنهادی خود را معرفی خواهد کرد.

علی ناصری در گفت و گو با ایرنا افزود: شورای شهر شیراز 28 مردادماه 96 گزینه پیشنهادی خود را به وزارت کشور معرفی کرد اما این وزارتخانه پس از بررسی شرایط آقای معافیان به استناد تبصره یک ذیل ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان وی را واجد شرایط ندانسته و خواستار معرفی فرد دیگری شده است.
 
وی ادامه داد: شورای شهر به زودی جلسه ای تشکیل خواهد داد و پس از در نظر گرفتن تمام شرایط نسبت به گزینه پیشنهادی خود اقدام خواهد کرد.
 
ناصری افزود: تا قبل از تشکیل جلسه شورا و تصمیم جمعی تمام اعضا نمی توان هیچ نامی را برای تصدی شهرداری شیراز مطرح کرد.
 
حدود 45 روز قبل منتخبان مردم شیراز در شورای پنجم شهر با اکثریت آرا یعنی 13 رای عبدالحمید معافیان را به عنوان شهردار جدید این کلانشهر انتخاب کردند.
 
بر اساس تبصره سه ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، انتصاب شهرداران مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیشتر از 200‌ هزار نفر بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و شهرداران سایر‌شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار انجام می شود.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
   
نظرات بینندگان