arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

تاکید شهردار اهواز بر توسعه یکپارچه رودخانه کارون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس شورای شهر اهواز گفت: فسادستیزی از مهم ترین دغدغه های شهروندان است، لذا شهردار اهواز باید در راستای سالم سازی سیستم شهرداری و اصلاح نواقص ثابت قدم بوده و خللی در اراده وی شکل نگیرد.

محمدجعفر فلسفی چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید اهواز در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر ،نخستین ماموریت شورای پنجم را انتخاب شهردار شایسته دانست و اظهار کرد: این انتخاب مورد حمایت قاطبه مردم، نخبگان، مسئولان و کارکنان شهرداری قرار گرفت.

وی دیگر ماموریت شورای پنجم را حفظ حس اعتماد و خوشبینی عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم تا با اقتدا به شهدا در راستای شکوفایی آرمان های نظام و مطالبات مردم گام برداریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: الکترونیک کردن امور خدمات شهری،اعمال نظارت دقیق بر عملکرد سازمان های شهرداری،افزایش سرانه فضای سبز، اتمام طرح کمربند سبز، ایجاد بسترهای لازم برای انجام پروژه های مشارکتی، توسعه شورایاری ها و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از دیگر مطالبات مردم است.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه شورا در چند هفته گذشته با مصوبات خود مسیر فعالیت شهردار را هموار کرده ، توجه به اشتغالزاییرا از دیگر وظایف شهردار عنوان کرد و افزود: حفظ و مدیریت شهری هزینه های بسیاری دارد از همین رو لازم است تا تمام مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس و سازمان ها در اداره شهر اهواز همکاری کنند.

**توسعه متوازن تمام محلات کلانشهر اهواز یک اولویت است

منصور کتانباف شهردار جدیداهواز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان این شهرداری خاطر نشان کرد: تقویت جایگاه اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع و توسعه هویت اسلامی_ایرانی_اهوازی از برنامه های ماست.

وی بر ضرورت توسعه متوازن شهر تاکید کرد و افزود: تمام محلات شهر اهواز باید توسعه یابند و فاصله بین محلات برخوردار و کم برخوردار متعادل شود.

کتانباف با اشاره به اینکه تلاش می شود تا قسمت عمده طرح کمربند سبز در این دوره به سرانجام برسد، یادآور شد: در دوره پیش نیز بیش از هزار هکتار از طرح کمربند سبز توسط شهرداری انجام شد که حدود هشتصد هکتار آن موجود است‌.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری خواند و گفت:گسترش اتوبوسرانی، تاکسبرانی و قطارشهری از نیازهای کلانشهر اهواز است.

شهردار اهواز همچنین ارتقاء فرهنگ شهروندی و توسعه یکپارچه و پایدار رودخانه کارون در راستای تقویت هویت کلانشهر اهواز را از دیگر اولویت های کاری خود برشمرد.

وی با اشاره به اینکه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد، گفت: باتوجه به شرایط کلی کشور قطعا خدمت در این دوره سخت تر از گذشته است اما با همکاری تمام مسئولان این امر محقق می شود.

**شهردار سابق اهواز: مردم قضاوت می کنند

شهردار سابق اهواز نیز با اشاره به اینکه در حد توان و امکانات موجود برای توسعه شهر تلاش کردیم، یادآور شد: دولت به دلیل مشکلات مالی اعتباری در اختیار شهرداری اهواز قرار نداد از همین رو با تکیه بر اقتصاد مقاومتی پروژه ها را عملیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه قضاوت درخصوص نحوه عملکرد را باید به مردم سپرد، افزود: با کمک تمام کارکنان شهرداری بودجه شهرداری اهواز را از دوهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به هفت هزار میلیارد ریال رساندیم.

سید خلف موسوی از احداث زیرگذر شریعتی، روگذر جواد الائمه، کشتارگاه صنعتی، پیاده رو سلمان فارسی، پیاده رو خیابان انوشه، احداث هشت فرهنگسرا، توسعه کمربند فضای سبز اهواز و ساخت دو پارک بانوان به عنوان دستاوردهای شهرداری در زمان مدیریت سابق نام برد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات شهری نیست، خاطر نشان کرد: قطعا عملکرد شوراها در مدیریت شهری بهتر از دولت ها است.

شهردار سابق اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود از تدوین چارت شهرداری در زمان تصدی خود به عنوان یک گام مهم نام برد و تصریح کرد:در زمان تحویل پست، ۴هزار و ۴۶۵ کارمند در بدنه شهرداری وجود داست که در نهایت هزار و ۵۷ نفر کاهش یافت و در نهایت سه هزار و ۶۰۰ پست خدماتی کددار از وزارت کشور تحویل گرفته شد. همچنین در این دوره موفق به ارتقاء جایگاه شهرداری کلانشهر اهواز شدیم.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
   
نظرات بینندگان