arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

واکنش ایران به ادعای آمریکا درباره عدم صدور ویزا برای وزنه‌بردار ایرانی

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: در مورد ایوب موسوی کوتاه نمی‌آییم، مدیر اجرایی فدراسیون آمریکا هم اشتباه می‌کند چرا که 2 وزنه بردار ما در مصاحبه رد شده‌اند نه یکی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: در مورد ایوب موسوی کوتاه نمی‌آییم، مدیر اجرایی فدراسیون آمریکا هم اشتباه می‌کند چرا که 2 وزنه بردار ما در مصاحبه رد شده‌اند نه یکی.

علی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی رد شدن دو وزنه‌بردار ایران در مصاحبه برای گرفتن ویزای آمریکا، بیان‌ کرد: با توجه به این که ایوب موسوی احتمالا جزو مدال آوران مسابقات جهانی باشد و امتیاز بالایی کسب کند، حضورش برای ما در ترکیب تیم‌ ‌ملی بسیار مهم است. نقص مدارکی که عنوان کردند ابهام آمیز است، چرا که همه مدارک لازم را تهیه کرده بودند و همه همان زمان مصاحبه همان مدارک را ارائه دادند. ما پیگیری کردیم تا مجددا وقت مصاحبه دیگری برای ایوب موسوی بگیریم و فکر می‌کنم که احتمالا برای فرد مصاحبه کننده سوء تفاهم‌هایی به وجود آمده بود.

مرادی در پاسخ به این پرسش که چرا مدیر اجرایی فدراسیون آمریکا اعلام کرده، صالح چراغی و ایوب موسوی در لیست اولیه نبودند و تنها یک وزنه‌بردار در مصاحبه رد شده است؟ تصریح کرد: اشتباه می‌کند دو نفر هستند که صالح چراغی و ایوب موسوی هستند. موضوع پیچیده و یا محرمانه‌ای وجود ندارد که از نام بردن اسم افراد خودداری شود. ما در مورد این اتفاق کوتاه نمی آییم، چرا که روی ایوب موسوی حساب ویژه‌ای را باز کرده‌ایم و انتظار داریم که آمریکا هم در اعطای ویزا همکاری کند و شرایط حضور این وزنه‌بردار در مسابقات جهانی فراهم شود.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که با توجه به محرومیت 9 کشور احتمال قهرمانی ایران در قهرمانی جهان چقدر است؟ گفت‌: واقعا نمی‌شود از الان در مورد آن صحبت کرد. با این حال همه ورزشکاران ما مصمم هستند که به خوبی دل مردم را در مسابقات جهانی شاد کنند. ملی‌پوشان ما پس از لیگ برتر قرار است اردوی سه هفته‌ای را در بابلسر داشته باشند و وضعیت کلی تیم از لحاظ روحی و جسمی خوب است و وزنه‌برداران در دامنه 90 درصدی آمادگی برای حضور در  مسابقات قهرمانی جهان هستند و امیدوارم در این مدت باقی مانده تا مسابقات جهانی هم به حد مطلوب آمادگی برسند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد حضور برادر کیانوش رستمی در مسابقات قهرمانی جهان نیز، گفت‌: برادر کیانوش رستمی اولین مربی او بوده است. با توجه به این که او درخواست مربی داده بود و برادرش را پیشنهاد کرد که این پیشنهاد نیز مورد تایید شورای عالی فنی هم قرار گرفت. جالب است از رشته‌های دیگر به عنوان مربی در یک رشته دیگر فعالیت می‌کند و حتی اروپا هم رفته و یک ماه در آن جا می مانند،  ولی کسی در این مورد سوالی نمی‌کند. البته کیانوش رستمی ورزشکار حرفه‌ای است و کارش را به خوبی بلد است و تنها نیاز به روحیه بیشتری دارد که برادرش در این زمینه به او کمک می‌کند تا با شادابی هر چه‌ بیشتر در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شود.
برچسب ها: مرادی ، وزنه برداری
نظرات بینندگان