arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

آیت الله نورمفیدی: کاش مصباح فقط به فلسفه می پرداخت / با دیدگاه های او مخالفم / محمد یزدی از السابقون است اما بحث مصباح متفاوت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌االله سیّدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان به بررسی سوابق و فعالیت های آیت الله مصباح پرداخت.

به گزارش «انتخاب»، نورمفیدی گفت: ای کاش اقای مصباح به فلسفه می پرداخت.
 
بخش هایی از گفتگوی تسنیم با آیت الله نورمفیدی در زیر می آید:

- آقای جنتی و محمد یزدی از السابقون انقلاب هستند ممکن است سلیقه من با آقای جنتی جور در نیاید اشکالی هم ندارد. البته بحث آقای مصباح مقداری متفاوت است نه در حدی که برخی می‌گویند من و ایشان رو در روی هم هستیم ایشان به لحاظ علمی قابل‌قبول هستند کاش ایشان تنها به فلسفه می‌پرداختند چون امروز در دنیا خیلی نیاز به فلسفه وجود دارد من به لحاظ برخی دیدگاه‌های سیاسی با ایشان مخالفم اما از این نظر که انگلیسی‌ها ایشان را خراب می‌کنند باید به انگلیسی‌ها بگوییم مردک به شما چه ربطی دارد.

- کسی که من را ترور کرده بود را بازداشت کردند و من خواستم که ایشان را به دفترم بیاورند. او یک جوان زرنگ بود؛ همین جا (محل دفتر) از او پرسیدم چرا می‌خواستید مرا ترور کنید، گفت شما عامل وحدت بودید و سازمان (منافقین) دستور به حذف و ترور شما داد. منظور ما از وحدت، وحدت میان هم‌گروه‌ها و هم افراد است. وحدت میان شیعه و سنی است ما باید باور کنیم که اهل سنت داری ریشه و اصل هستند. به نظرم لازمه وحدت، آزادی است ما نیاز داریم به رشد سیاسی. امیدواریم روزی برسد که آزادی در کشور ما بیش از پیش نهادینه شود. مگر اول انقلاب نبود که آقای کیانوری، فرخ نگهدار از چریک‌های فدایی با امثال آقای بهشتی و مصباح در تلویزیون بحث می‌کردند باید این آزادی را بپذیریم. آزادی یعنی اینکه من علیه شما هر نظری دارم بگویم اما نخواهم شما را نابود و بی‌حیثیت کنم و این همان چیزی است که خداوند را هم راضی می‌کند.
نظرات بینندگان