arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر ظریف به قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر محمدجواد ظریف به قطر، تصریح کرد: در حوزه تحولات منطقه مسائل بسیاری می‌تواند برای ایران و قطر دارای اهمیت باشد که پیرامون آن در جریان این سفر بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

بهرام قاسمی با بیان اینکه این اولین سفر وزیر امور خارجه به قطر بعد از بحرانی است که در حوزه خلیج‌فارس بین قطر و چند کشور دیگر در منطقه به وجود آمد، خاطرنشان کرد: در این سفر مسائل دوجانبه به خصوص همکاری‌های سیاسی و اقتصادی فیمابین مجددا بررسی می‌شود و راه‌های چگونگی توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها مورد توجه و رایزنی قرار خواهد گرفت.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه در حوزه مسائل منطقه مسائل زیادی می‌تواند برای ایران و قطر مورد اهمیت باشد که پیرامون آن در جریان سفر وزیر خارجه به قطر، مقامات دو کشور در مورد آنها  رایزنی و گفت‌وگو خواهند کرد، تصریح کرد: تحولات عراق، سوریه و همچنین بحران یمن از مباحثی است که می‌تواند در جریان این سفر مورد توجه و گفت‌وگوی مقامات ایرانی و قطری قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت وگوی رادیویی خود با شبکه جوان ، با اشاره به اهمیت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، تصریح کرد: این موضوع حاصل نمی‌شود مگر با مذاکرات، رایزنی و تفاهم و همچنین کار دسته‌جمعی و اراده همگانی کشورهای منطقه و قطعا نزدیکی ملت‌ها و دولت‌ها و رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای آنها در این زمینه می‌تواند موثر و نقش‌آفرین باشد و این سفر نیز در این چارچوب دارای اهمیت است.

وزیر خارجه کشورمان از روز دوشنبه سفری دو روزه را به دو کشور حوزه خلیج‌فارس؛ عمان و قطر آغاز کرد و در روز گذشته بعد از دیدار با مقامات عمان، مسقط را به مقصد دوحه ترک کرد.
نظرات بینندگان