arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

شهردار قم: بازار کهنه و تیمچه قم فاقد ایمنی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار قم گفت: بازار شهر، بازار کهنه و تیمچه قم فاقد ایمنی است و در زمان بروز حادثه امنیت لازم را ندارد.

به گزارش ایسنا، سید مرتضی سقائیان نژاد شامگاه دوشنبه در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود: قم تا رسیدن به شهری پایدار از نظر ایمنی فاصله زیادی دارد و در این مسیر همه دستگاههای اجرایی و ارگان ها باید وارد میدان شوند چرا که در برخی از بافت های فرسوده و تاریخی با میراث فرهنگی مواجه ایم و در بعضی از حوزه ها توان ورود نداریم.

وی اظهارکرد: در مدیریت شهری نباید انتظار داشت تنها یک ارگان و یا سازمان پاسخگو باشد چرا که  پارامترهای متعددی در ارتباط با شهر پایدار وجود دارد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: گاهی در جهت ایجاد ایمنی و انجام رسالت خود نمی توان از رفتارهای سلبی استفاده کرد و باید به صورت فرهنگی برخی از مشکلات و معضلات حل شود در این زمینه ارگان هایی که کار آموزشی و فرهنگی و تبلیغی انجام می دهند نیز باید به وظیفه خود جامه عمل بپوشانند.

شهردار قم بیان کرد: تامین ایمنی پایدار به ویژه در مراکز هسته ای و پر تردد شهر اهمیت زیادی دارند اما شهرداری به تنهایی قادر به ایجاد ایمنی پایدار نیست و لازم است وظایف و تکالیف ارگان ها و سازمان های دیگر مشخص شود.

وی گفت: در شورای تامین استان تصمیماتی گرفته می شود که وظایف ارگان ها را مشخص می سازد در حالی که بسیاری از این وظایف بر عهده شهرداری نهاده می شود و در هر بحثی پای شهرداری به میان می آید.

سقائیان نژاد تاکید کرد:در دستور العمل های ایجاد ایمنی علاوه بر تعیین وظایف، باید ردیف بودجه نیز مشخص شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:مسائل احساسی در ارتباط با معیشت مردم اهمیت زیادی دارد اما اگر در ایمنی مشکلی ایجاد شود در نهایت پای شهرداری به میان می آید ما بر این اساس به وظایفی که بر عهده شهرداری است می پردازیم.

شهردار قم اظهار داشت: در حال حاضر 11 هزار پرونده تخریب مکان های فرسوده و فاقد ایمنی در مختلف در شهرداری قم وجود دارد.

وی ادامه داد:در این راستا 50 درصد این پرونده ها با موانعی مواجه اند که اگر بخواهیم به سمت و سوی تخریب پیش برویم، بدون هماهنگی با دستگاه ها و ارگان هایی که مصلحت را می سنجند، امکان پذیر نیست.

سقائیان نژاد با اشاره به حادثه آتش سوزی در انبار چوب قم در چند روز گذشته یادآور شد:در خصوص این واحد و ایمنی آن بیش از 30 اخطار صورت گرفت که توجهی به آن نشده بود.

وی تصریح کرد: این نامه و اخطارها برای آن است که در زمان بروز حادثه، امور حقوقی را در مواجه با فضاهای فاقد ایمنی را مشخص ساخته باشیم و برای رسیدن به ایمنی، پایدار مشکلات را رفع کنیم.

شهردار قم عنوان کرد: به منظور تحقق ایمنی در اصناف ارگان های وابسته باید به میدان بیایند و هر یک از ارگان ها باید سهم خود را در ایجاد ایمنی انجام دهد چرا که هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
  
نظرات بینندگان