arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

تنش فوتبالی‌ها در اسپانیا در آستانه همه‌پرسی جنجالی استقلال کاتالان؛ سرنوشت بارسلونا چه می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم ایالت کاتالونیا احتمالا روز یکشنبه به جدایی از اسپانیا رای آری خواهند داد و این تصمیم تیم بارسلونا را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

به گزارش انتخاب؛ یکشنبه اول اکتبر(9 مهر) روزی است که مردم ایالت جدایی طلب کاتالونیا قرار است به پای صندوق های رای بروند و تصمیم بگیرند که می خواهند از اسپانیا جدا شوند یا که خیر. دولت اسپانیا این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و تمام تلاشش را برای لغو آن به کار گرفته.

ترکش های این رویداد جنجالی سیاسی به فوتبال هم رسیده است. خاویر تباس که ریاست لالیگا را برعهده دارد،طی هفته های اخیر بارها نسبت به برگزاری این همه پرسی هشدار داده و گفته که در صورت استقلال کاتالونیا بارسلونا دیگر نمی تواند در لالیگا به میدان برود. اتفاقی که اگر بیفتد دنیای فوتبال را تا ابد تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

با این حال تباس امروز و در آستانه برگزاری رفراندوم، با انتشار تصویر یک قلب که نصف آن پرچم کاتالان و نصف دیگر پرچم اسپانیا بود،همه را به اتحاد دعوت کرد.

داستان بارسا و استقلال کاتالونیا به همین جا ختم نمی شود. مدیرکل ورزش این ایالت در پاسخ به احتمال حذف بارسلونا از لالیگا می گوید:« در صورت جدایی و استقلال کاتالونیا، باشگاه‌های بارسلونا، اسپانیول و خیرونا باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند در چه لیگی بازی کنند. در لالیگا یا لیگ یکی از کشورهای همسایه چون ایتالیا، فرانسه یا انگلیس. همین حالا در لیگ فوتبال و بسکتبال اسپانیا تیم‌هایی از دیگر کشورها چون آندورا حضور دارند؛ نمایندگانی از کشور ولز در لیگ برتر بازی می‌کنند و موناکو در لوشامپیونه حضور دارد. فکر نمی‌کنم یوفا مشکلی با حضور یک تیم در لیگ کشور دیگری داشته باشد.  »

خوان لاپورتا هم که قبلا ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده داشته از فدراسیون فوتبال اسپانیا خواسته فارغ از هرگونه اتفاقی که در عالم سیاست رخ می دهد،اجازه ندهد الکلاسیکو از بین برود.

روز یکشنبه همزمان با همه پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا، بارسلونا در استادیوم نیوکمپ پذیرای تیم لاس پالماس است و احتمالا جو استادیوم اختصاصی بارسلونا روی سکوها در آن روز دیدنی خواهد بود.
نظرات بینندگان