arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

واکنش انجمن تالاسمی به تبلیغ پویش اهدای خون از طرف چهره موسیقی زیرزمینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انجمن تالاسمی ایران نسبت با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تبلیغ پویش اهدای خون مسلمان شیعه از طرف یکی از چهره‌های موسیقی زیرزمینی واکنش نشان داد.

در بیانیه انجمن تالاسمی ایران آمده است: «به تازگی پویشی با عنوان اهدای خون مسلمان شیعه در فضای مجازی و با دخالت برخی عناصر نامقبول همچون خواننده‌ای زیرزمینی که در جای جای بدن خود شواهدی از خالکوبی دارد، شکل گرفته است. همانطور که در اصول علمی بیان شده است اهدای خون تحت نظارت مراجع بهداشتی و درمانی با استانداردهای خاص بالینی و انجام آزمایش‌های دقیق در هر مرحله انجام می‌شود.

بیماران تالاسمی برای ادامه حیات طبیعی به خون سالم و کافی نیاز دارند و یکی از ارکان سلامت آنها استفاده از خون‌های اهدایی سالم از اهداکنندگان مستمر خون است. برای تضمین سلامت خون‌های اهدایی تاکنون سازمان انتقال خون ایران تدابیر فراوانی اندیشیدهاست که اولین قدم در این راه، انتخاب افراد سالم و آگاه داوطلب برای امر خداپسندانه اهدای خون است.

اهدای خون امری فراجناحی، فرانژادی و فرادینی است و امر اخلاقی و انسانی است.  ظهور چنین پویش‌هایی مجازی در بین افراد نامقبول، علاوه بر تفرقه‌های بین گروهی، سبب به خطر افتادن سلامت اهدای خون و سلامت مصرف کنندگان دائمی خون می‌شود. به همین دلیل در این زمینه نباید هیچگونه معیار غیرعلمی جایگزین معیارهای شناخته شده طب انتقال خون شود.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت سالار شهیدان اسلام، از عموم مردم آگاه که همواره بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی و سازمان انتقال خون را یاری کرده‌اند و با اهدای خون سالم خود زندگی بخشیده‌اند، همچنین از تمام سازمان‌های مسئول در امر نظارت طب انتقال خون، صمیمانه تقاضا می‌شود با چنین پویش‌های غیرعلمی، غیرانسانی و غیرقانونی فضای مجازی برخورد شده و همواره دیگران را طبق اصول علمی شناخته شده و استانداردهای انتقال خون ایران ترغیب به اهدای خون کنند. امید است با آگاهی همه جانبه مردم افتخار آفرین خود در امر اهدای خون سالم، زندگی بخش بیماران نیازمند به خون سالم باشیم.»

در شرایطی اهدای خون که از طرف سازمان انتقال خون اعلام شده، از اهدا کنندگان داوطلب درخواست می‌شود که سابقه خالکوبی و حجامت را به پزشک انتقال خون اطلاع دهند.
نظرات بینندگان