arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

علم‌الهدی: خانواده بارزانی از گذشته سرسپرده آمریکا بود/ برخی به صرف ارتباط با عده‌ای ولنگار تصور می‌کنند تمام جامعه همین‌ها هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: واشنگتن پست که یک رسانه آمریکایی است رسماً اعلام کرد که تشییع رزمنده ایرانی مانند یک نماد بود و وی مانند یک نماد تشییع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علم‌الهدی: خانواده بارزانی از گذشته سرسپرده آمریکا بود/ برخی به صرف ارتباط با عده‌ای ولنگار تصور می‌کنند تمام جامعه همین‌ها هستند 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: واشنگتن پست که یک رسانه آمریکایی است رسماً اعلام کرد که تشییع رزمنده ایرانی مانند یک نماد بود.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: در قرآن دو آیه نظیر یکدیگر وجود دارد که حوزه اقتدار شیطان را محدود می‌کند در سوره اسراء و سوره مبارکه حجر این مسئله تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این دو آیه نظیر یکدیگر هستند و تفاوت آنها در ذیل یکدیگر است تصریح کرد: بخشی از بندگان خدا که در عبودیت نسبت به ذات پروردگار دارای اراده هستند در زمره "عبادی" قرار می‌گیرند یک نوع از عبودیت قهری است و نوع دیگر عبودیت، اختیاری است و اراده و اختیار در تمام شئون زندگی آنها حاکم است.

علم‌الهدی افزود: عده‌ای در حوزه اختیار خود بنده خدا هستند و هر چه رضای خدا باشد را انجام می‌دهند و تمام هم آنها این است که با تمام وجود مطیع ذات مقدس پروردگار باشند، اینها در حوزه اراده و اختیار خود نیز جز رضا و فرمان حق و جز اطاعت از ذات پروردگار قدمی برنمی‌دارند.

به نوشته تسنیم، وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره حجر آیه 42 در مورد این بخش از بندگان خود که دارای عبودیت اختیاری و ارادی هستند می‌فرماید بر این بخش از بندگان شیطان تسلط ندارد افزود: بندگان مخلص، اقلیتی از بندگان خدا هستند و شیطان ادعا می‌کند جز این بندگان مخلص، همه بندگان را اغوا می‌کند اما خداوند متعال می‌فرماید که این گونه نیست که فقط یک اقلیت مخلص اغوا نشوند بلکه بنده من نیز اغوا نمی‌شود.

خطیب جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: انسانی که دلداده و عاشق حق است و هستی خود را برابر اراده خدا می‌ریزد و اطاعت از پروردگار را می‌پذیرد قابل فریب توسط شیطان نیست. ذات مقدس پروردگار در مقام رحمانیت و رحیمیت این گونه نیست که سرسخت‌ترین دشمنان خود را بر بندگانی که دلداده وی هستند مسلط نکند.

علم‌الهدی ادامه داد: مشکل اینکه شیطان بر ما مسلط می‌شود این است که ما بنده نیستیم و عبودیت اختیاری نداریم. برخی در عرصه عبودیت خدا قرار گرفته و دارای عبودیت ارادی هستند و آن را بر همه جریان زندگی خود ترجیح داده‌اند و بندگی را پذیرفته‌اند اما یک باره ریزش پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: در هفته گذشته شاهد بودیم که توطئه نابکارانه‌ای از سوی استکبار جهانی در جهت جداسازی کردستان عراق از سرزمین عراق صورت گرفت که حرکتی نابکارانه جهت جبران شکست جریان‌های تکفیری بود و استکبار جهانی درصدد ایجاد اسرائیل دوم در منطقه برآمد و مسئله همه‌پرسی و تجزیه کردستان عراق را مطرح کرد.

وی افزود: خانواده بارزانی از دوران گذشته یک خانواده سرسپرده آمریکا بود و پدر اینها به عنوان مزدور این‌ها مدت‌ها در کردستان عراق در خط مبارزه با نفوذ شوروی با حزب بعث جنگید و در نهایت شکست خورد و شاه ملعون ملامصطفی بارزانی را پناه داد و با دو پسرش به ایران آمدند و در کرج ساکن شدند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرزندان وی از کشور خارج شدند زیرا پناه گرفته محمدرضای ملعون بودند و مزدور و سرسپرده آمریکا بودند. مزدوری تبار بارزانی به عنوان سرسپردگی آمریکا به حدی رسیده است که نقش دوم صهیونیستی را در منطقه ایفا کند و نوکر و سرسپرده آمریکا شود و اینکه آمریکا ابتدا با تجزیه مخالفت کرد یک تاکتیک و شیطنت بود.

وی با اشاره به اینکه اینها دنبال ایجاد اسرائیل دوم در منطقه هستند اظهار داشت: دشمن استکباری برابر نظام ما با همه قدرت ایستاده است اما نقطه مقابلش که تجلی نور خدا بود این تشییع پیکر یک سرداده و جان داده در راه خدا بود. از ابتدای پیروزی انقلاب جز تشییع امام بزرگوار تشییعی با این عظمت صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: واشنگتن پست که یک رسانه آمریکایی است رسماً اعلام کرد که تشییع رزمنده ایرانی مانند یک نماد بود و وی مانند یک نماد تشییع شد یعنی حتی جریان‌های استکباری از این موضوع متحیر شدند و این موضوع نشان داد که هنوز ذائقه مردم ذائقه انقلابی و شهادت است.

علم‌الهدی ادامه داد: جامعه باید به تمام دنیا اعلام می‌کرد که هنوز در کشور ذائقه انقلاب و شهادت از میان نرفته و این خلاف تحلیل برخی است که می‌گویند سفره دین در کشور جمع شده و باید به انقلاب و دین و شهادت کاری نداشت. اینها جامعه و مردم را نشناخته‌اند و به صرف ارتباط با عده‌ای ولنگار تصور می‌کنند تمام جامعه همین ها هستند. شهادت هدف نیست بلکه ابزار هدف و مقصد است مردم ما ذائقه شهادت دارند.
نظرات بینندگان