arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

عضو شورای شهر کرج: مردم تشنه شفافیت هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو شورای شهر کرج معتقد است تا به مسائل کوچک و کوتاه مدت پرداخته نشود و امکان تحقق موضوعاتی چون توسعه متوازن در کرج وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، غدیر مهدوی کلیشمی در جلسه شورای شهر کرج که امروز چهارشنبه پنجم مهرماه برگزار شد، گفت: کرج دچار یک ناآرامشی است و آرامشی در آن حکمفرما نیست، بنابراین خواهش من این است که یک برنامه کوتاه مدت برای رفع این موضوع در دستور کار قرار گیرد. خط کشی‌هایی که در خیابان‌های کرج وجود دارد اصلا خوب نیست اما از رانندگان توقع داریم خوب رانندگی کنند. معابر شهر کرج به گونه‌ای است که با اولین بارندگی منجر به ترافیک سنگینی می‌شود.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: بحث‌هایی مثل توسعه متوازن، آلودگی، قطار شهری و جذب سرمایه‌گذاری موضوعاتی کلان است که هر کدام به دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

مهدوی اضافه کرد: باید پیش از همه اینها مسائل کوچک را مورد نظر قرار داد زیرا تا به مسائل کوتاه مدت وارد نشود مسائل کلان هم انجام نمی شود.

وی ادامه داد: برای برنامه کوتاه مدت می توانیم افزایش آرامش را در دستور کار قرار دهیم که یکی از آنها استفاده‌ از نیروهای انتظامی و نظامی برای ارشاد مردم در خصوص مسائل ترافیکی است، طرحی که چند سال پیش در تهران اجرا و ۲۰ تا ۳۰ درصد ترافیک را کاهش داد.

عضو دیگر شورای شهر کرج  گفت: مردم کرج تشنه این هستند که بدانند در کمیسیون‌های شورا چه می‌گذرد و معاملات به چه شیوه‌ای منعقد می‌شود.

رحیم خستو در جلسه شورای شهر کرج که امروز چهارشنبه پنج مهر ماه برگزار شد، گفت: شعار اصلی لیست امید شفافیت بود، به گمان من شفافیت دانش است و با تکنولوژی محقق می شود نه شعار.  مردم تشنه این هستند که بدانند در کمیسیون های شورا چه می‌گذرد و معاملات به چه شیوه‌ای منعقد می‌شود.

وی افزود: این موضوع باید جدی گرفته شود تا مردم بتوانند با استفاده از دانش و آی تی راحت تر پرسشگری کنند. این روزها صحبت از انقلاب عمرانی است و این کافی است چون کرج بیشتر به اصلاح امور نیاز دارد. ما به شهری نیاز داریم که شهروندان در آن دارای حقوق باشند و احساس هویت کنند.

رئیس شورای شهر کرج نیز گفت: پاسخ‌های بسیاری در خصوص وضعیت شهر کرج وجود دارد که در فرصت مناسب خدمت مردم عرض خواهد شد.

محمد نبیونی در دوازدهیمن جلسه شورای شهر کرج که امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در شورای شهر کرج برگزار شد، گفت:  امروز شهردار کرج به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند، امیدوارم بتوانیم با همکاری شورای شهر و شهرداری، خدمت رسانی به کرج را بیش از پیش دنبال کنیم.

نبیونی ادامه داد: در جلسه معارفه شهردار جدید، بنا نداشتیم که با پاسخ به عملکرد گذشته ذهن مردم را مکدر کنیم و این جلسه فرصتی برای گزارش دوره گذشته در یک فرآیند دموکراتیک باشد. پاسخ های خود را در این خصوص در فرصت مناسب به مردم کرج عرض خواهم کرد.

رئیس شورای شهر کرج با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها گفت: در یکی دو روز گذشته شاهد بودیم که برخی رسانه‌ها دست به انتشار گمانه زنی و شنیده‌ها زدند، امیدواریم در آغاز کار شهردار و شورا شاهد این موارد نباشیم و انتشار اخبار با ذکر منبع دقیق و رعایت امانتداری باشد.

وی در پایان ضمن توصیه به شهردار برای حضور مداوم و حداقل یک جلسه رسمی گفت: نمایندگان مردم کرج در مجلس هم اعلام آمادگی برای همکاری داشته اند، اگر این محقق شود سرعت کار بالا خواهد رفت.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید  
   
برچسب ها: شورای شهر ، کرج
نظرات بینندگان