arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

هاآرتص: اسرائیل فروش سلاح به ارتش میانمار را متوقف نمی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز سه شنبه نوشت که با وجود درخواست دادگاه عالی برای توقف صادرات سلاح به میانمار، تل آویو فروش سلاح به ارتش میانمار را متوقف نمی کند.

به گزارش انتخاب، هآرتص در شماره امروز خود نوشت که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) طی جلسه ای دادخواست ارائه شده از سوی برخی نهادهای قانونی جهت توقف صادرات سلاح به میانمار را بررسی کرد.
 
«شوش شموئیلی» نماینده دادستان کل این رژیم ضمن بیان اینکه کابینه، فروش سلاح به میانمار را متوقف نخواهد کرد، گفت: دادگاه عالی نباید در امور خارجی این رژیم دخالت کند.
 
در حالی صادرات سلاح رژیم صهیونیستی به میانمار ادامه دارد که سازمان ملل متحد گزارش هایی را از نسل کشی مسلمانان روهینگا به دست ارتش میانمار منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، صادرات سلاح به میانمار را تحریم کرده اند و رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که به ارتش میانمار سلاح می فروشد.
 
هاآرتص ادامه داد که در جلسه دادگاه عالی پس از شنیدن اظهارات دو طرف، جلسه خصوصی ای با حضور نماینده کابینه رژیم اسرائیل، پشت درهای بسته درباره روابط تل آویو و دولت میانمار برگزار شد. البته حکم این دادگاه هنوز منتشر نشده است.
 
طبق این گزارش، ژنرال آئونگ هلاینگ فرمانده ارتش میانمار پیشتر در سفری به فلسطین اشغالی با گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم دیدار و گفت و گو کرده بود.
 
همچنین میکائیل بن باروخ رئیس همکاری های بین المللی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز تابستان 2016 با سفر به میانمار با فرماندهان نظامی این کشور دیدار کرده بود.
 
براساس آمارهای اعلام شده، بیش از سه هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از سوم شهریورماه امسال تاکنون توسط افراطی های بودایی و نظامیان میانمار کشته شده اند.
 
سازمان ملل کشتار روهینگیایی ها را محکوم و ارتش میانمار را عامل نسل کشی و تبعیض نژادی در این کشور معرفی کرده است.
 
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون مقابل خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.
برچسب ها: میانمار
نظرات بینندگان