arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
میرلوحی، عضو شورای شهر در گفت‌وگو با «انتخاب»:

ساختار مالی شهرداری تهران اصلاح می‌شود/ شهرداریِ قالیباف تنها 2 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرد؛ چطور با این رقم 18 هزار میلیارد تومان هزینه کنیم؟

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران تنها 2هزار میلیارد تومان درآمد دارد در حالی که بودجه امسال 17 هزار و 900 میلیارد تومان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ساختار مالی شهرداری تهران اصلاح می‌شود/ شهرداریِ قالیباف تنها 2 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرد؛ چطور با این رقم 18 هزار میلیارد تومان هزینه کنیم؟ 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیران قالیباف در جلسات با اعضای جدید شورای شهر تهران اعلام کردند که ساختار مالی شهرداری نیاز به اصلاح دارد، گفت: شهرداری تهران تنها 2هزار میلیارد تومان درآمد دارد در حالی که بودجه امسال 17 هزار و 900 میلیارد تومان است.
 
محمود میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب» با بیان این مطلب گفت: ساختار مالی شهرداری تهران باید متحول شود و از الگوهای مرسوم تبعیت کند، باید مشخص شود که منابع چگونه کسب، به چه حساب هایی واریز می شود و  با چه الویتی تخصیص می یابد. باید تمام مراحل بازنگری شود.
 
وی با اشاره به دستورات ضدفساد مدیریت جدید شهرداری تهران تاکید کرد: این اقدامات در راستای اصلاح مالی شهرداری بوده معتقدم باید ساختار از نو مهندسی شود تا مردم بدانند که درآمدها شهر از کجا تامین و چگونه هزینه می شود. این رویه همان اتاق شیشه ای است.
 
عضو کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت گذشته شهرداری تهران به ضرورت بازمهندسی ساختار مالی تاکید داشتند، گفت:برحسب گفت این مدیران رویه اصلاح ساختار از سه سال پیش آغاز شده است اما با این  حال وضعیت مالی شهردرای مشخص و شفاف نیست.
 
میرلوحی با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران 17هزار و 900 میلیارد تومان است در حالی رقم دقیق آن 23 هزار میلیارد است، افزود: عدم اعلام صحیح رقم بودجه خود موید اشکال ساختاری است. از بودجه 17 هزار و 900 میلیاردی تومان شهر تهران 10 هزار و 400 میلیارد تومان یعنی 60 درصد کل بودجه از محل فروش تراکم، 3هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی ها و 2 هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده است، تنها شهرداری گذشته 2 هزار میلیارد تومان درآمد دارد.
 
وی تاکید کرد: کدام منطقی می پذیرد که با دو هزار میلیارد تومان درآمد 17 هزار و 900 میلیارد تومان هزینه کنیم؟ صدورهولوگرام ها در شهرداری گذشته موید بیمار بودن وضعیت مالی است که مسایل پشت باجه ای را در مناطق ایجاد کرده است. مدیریت جدید شهر تهران تمام این رویه ها را اصلاح خواهد کرد.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید   
نظرات بینندگان