arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

درخواست «نجباء» از العبادی برای اعلام حالت فوق العاده در کرکوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جنبش نجبای عراق از حیدر العبادی خواست تا در استان کرکوک حالت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش انتخاب به نقل از اسپوتنیک، هاشم الموسوی سخنگوی جنبش نجباء عراق که یکی از گروه های حشد شعبی به شمار می آید امروز عنوان داشت: دولت مرکزی عراق باید از جایگاه کشور محافظت کرده و اقدامات بازدارنده فوری علیه مسعود بارزانی اتخاذکند.

 
وی در ادامه افزود: ما از حیدر العبادی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح می خواهیم در استان کرکوک حالت فوق العاده اعلام کرده و یک فرمانده نظامی برای اداره آمورش تعیین کند.

پیشتر کمیته برگزاری انتخابات کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرده بود که همه پرسی استقلال اقلیم کردستان در استان های کرکوک، دیالی و نینوا برگزار می شود.

الموسوی تاکید کرد: طرح فواد معصوم رئیس جمهور عراق در واقع اقدامی برای مشروع نشان دادن همه پرسی به شمار می آید و از وی می خواهیم قبل از آنکه دیر شود موضع رسمی خود را اعلام کند. کسی که قانون اساسی و مشروعیت دولت را به رسمیت نمی شناسد باید پست خود را ترک کند و باقی ماندنش خیانت به ملت محسوب می شود.استان کرکوک قابل معامله نیست.

طرح فواد معصوم برای گفتگو میان رهبران سیاسی عراق در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان این کشور با مخالفت برخی رهبران روبرو شد و آنها اعلام کردند که این طرح زمینه را برای مداخله خارجی ها در عراق باز می کند چرا که یک سقف زمانی تعیین کرده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان