arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

سومین زلزله شدیدِ مکزیک در ۳ هفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وقوع پس‌لرزه ۶.۲ ریشتری در مکزیک عملیات جست‌وجوی مفقودان زمین لرزه هفته گذشته در این کشور متوقف شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (شنبه) زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر مکزیک را به لرزه در آورد و پنج کشته برجا گذاشت.

وقوع این زلزله موجب ترس و وحشت دوباره میان مردم این کشور شد که طی روزهای گذشته با چندین حادثه طبیعی مواجه شده‌اند. همچنین در پی زلزله جدید، عملیات جست‌وجوی بازماندگان زمین لرزه بزرگتری که هفته گذشته به وقوع پیوست متوقف شد.

همچنین در کنار وقوع دو زمین لرزه‌ مهیب که طی این ماه مکزیک را به لرزه در آورد و در مجموع بیش از ۴۰۰ کشته بر جا گذاشت و موجب خسارات هشت میلیارد دلاری شد، کوه آتشفشانی "پوپوکاتپتل" فعال شده و ابری از خاکستر را به آسمان فرستاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اگر چه زمین لرزه ۶.۲ ریشتری مکزیک مخرب نبوده اما موجب ترس و وحشت میان مردم این کشور شده است. مردم وحشت زده به خیابان‌ها فرار کرده‌اند و همچنین پنج تن بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در بخش‌های مختلف مناطق زلزله زده چادرهایی برپا شده که روانشناسان با بازماندگان این حادثه طبیعی صحبت کرده و از آنان دلجویی می‌کنند.

دویچه‌وله نیز گزارش داد، زلزله ۶.۲ ریشتری روز گذشته در واقع پس‌لرزه زمین لرزه قبلی و مرکز آن در ایالت اوآخاکا در جنوب این کشور بوده است.

بنابر برآوردهای اولیه، در پی این زلزله در یکی از شهرهای این ایالت دست‌کم هشت ساختمان و یک پل تخریب شده‌اند.

ادامه جست‌وجوی قربانیان زلزله سه‌شنبه

هنوز بین ۳۰ تا ۴۰ نفر پس از زمین لرزه روز سه‌شنبه مفقود محسوب می‌شوند. مسئولان نهادهای امدادگر می‌گویند همچنان به جست‌وجوی خود ادامه می‌دهند اما کار آواربرداری در برخی ساختمان‌های نیمه ویران بسیار پیچیده است و باید به امنیت امدادگران نیز توجه شود.

میگوئل آنخل مانسرا، شهردار مکزیکوسیتی نیز به تازگی بر ادامه جست‌وجو برای یافتن قربانیان تاکید کرده و گفته است کار جست‌وجو تا زمانی که احتمال یافتن کسی وجود دارد با تمام توان ادامه خواهد داشت.

در زلزله چهار روز پیش تنها در پایتخت مکزیک بیش از ۱۸۰ ساختمان فرو ریخته‌اند و چنان که رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند هنوز صدها نفر در خیابان‌ها یا اقامتگاه‌های اضطراری زندگی می‌کنند.
نظرات بینندگان