arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

وعده مارک زاکربرگ در مورد اگهی های سیاسی در فیس بوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک می‌گوید این شرکت دیگر آگهی‌های سیاسی غیرشفاف را منتشر نمی‌کند و تلاش می‌کند تمام این تبلیغات قابل ردگیری باشند.

به گزارش فارس به نقل از ورج، وی تصریح کرده شاید این مهمترین قدمی است که فیس بوک برمی دارد، زیرا آگهی‌های سیاسی فیس بوک به مانند آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات دیگر به دقت مورد ردگیری قرار نگرفته و قواعد سختگیرانه ای در موردشان اعمال نمی شد.

زاکربرگ افزوده از این پس مشخص خواهد بود که چه صفحه ای پول یک آگهی سیاسی را پرداخت کرده و بررسی آگهی های ارسالی این صفحات و مشاهده آنها برای تک تک کاربران ممکن خواهد بود. قرار است این تغییرات به تدریج ظرف چند ماه آینده اعمال شود.

در هفته های اخیر ارسال تبلیغات ناشناس توسط برخی آگهی دهندگان روس که گفته می‌شود با هکرهای انتخابات ریاست جمهوری سال قبل این کشور در ارتباط بوده‌اند باعث جنجال گسترده ای شده و فیس بوک قول داده اطلاعات مربوط به این آگهی دهندگان را در اختیار مقامات اطلاعاتی و کنگره آمریکا قرار دهد. برخی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار وضع قوانین جدید به منظور جلوگیری از استفاده شهروندان خارجی از پلاتفورم های تبلیغاتی فیس بوک شده اند.
نظرات بینندگان