arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

تعریض۱۱کیلومتر از جاده هراز تا پایان سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در سالجاری عملیات اجرایی ۱۱کیلومتر دیگر از محور هراز به اتمام می‌رسد و یکی از گلوگاه‌های ترافیکی مسیر درمحدوده نارنجستان تا چلاو در اولویت بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: در سال‌های ۱۳۹۴ و ۹۵  حدود۲۰ کیلومتر از محور هراز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شامل پنج دستگاه تونل به طول چهار کیلومتر، سه دستگاه پل به طول ۴۰۰ متر و ۱۳ کیلومتر دیوار سازی است. 

وی افزود:‌ بخش‌هایی از این محور که در اولویت اجرایی در سال ۱۳۹۶ قرار دارد گلوگاه‌های ترافیکی است که در روزهای پرتردد از حجم  فراوانی ترافیک برخوردار است و شامل محدوده نارنجستان تا چلاو به طول چهار کیلومتر، محدوده لهاش- سیاه بیشه به طول ۲.۵ کیلومتر، محدوده ناندل تا  بایجان به طول ۳.۵ کیلومتر و منطقه لاسم- منظریه پلور به طول پنج کیلومتر است که در مجموع ۱۱ کیلومتر از این اولویت‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی محدوده لهاش- سیاه‌بیشه اظهار کرد: این محدوده به طول ۲.۵ کیلومتر دارای یک دستگاه تونل به طول هزار و ۱۰۰ متر، یک دستگاه پل با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۸۰ درصد است که با احداث باند جدید و اتصال آن به مسیر چهار خطه و حذف نقاط حادثه خیز تونل یک، جاده‌ای ایمن در دسترس هموطنان خواهد بود.

خادمی منطقه لاسم- منظریه پلور را یکی دیگر از بخش‌های  فعال در سال ۱۳۹۶ دانست و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر عملیات دیوارسازی، زیرسازی و روسازی در حال اجرا است و با توجه به معارضان منطقه و ارزیابی زمین‌ها در منطقه پلور کار به کندی پیش می‌رود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین از اجرای سه دستگاه پل و پنج دستگاه تونل در محدوده دریاچه امام زاده علی خبر داد و افزود: این اقدامات به منظور حفظ محیط زیست و نگهداری اکوسیستم دریاچه امام‌زاده علی در محدوده آب‌ اسک صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، محور هراز مهم‌ترین مسیر ارتباطی بین دو استان تهران و مازندران و کوتاه‌ترین مسیر تردد از پایتخت به شمال کشور محسوب می‌شود که اتمام هرچه زودتر این محور در اولویت قرار گرفته است.

نظرات بینندگان