arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

اردوغان و ترامپ دیدار کردند/ گفتگو بر سر سرنوشت رضا ضراب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اردوغان و ترامپ دیدار کردند/ گفتگو بر سر سرنوشت رضا ضراب 
رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در نیویورک دیدار و در خصوص هفت محور تعیین شده گفت و گو و مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا، دیدار اردوغان و ترامپ روسای جمهوری ترکیه و آمریکا در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد و در هتل لوته نیویورک پالاس نیویورک و بدون حضور خبرنگاران انجام شد.
 
اردوغان پیش از آغاز دیدار رسمی با ترامپ طی سخنان کوتاهی گفت: باور دارم فرصت ارزیابی روابط آمریکا و ترکیه و نیز تحولات منطقه ای و جهانی در این دیدار فراهم شده است.
 
حمایت آمریکا از پ.ک.ک و ی.پ.گ و ارسال سلاح به این گروه ها، استرداد فتح الله گولن متهم ردیف نخست کودتای نافرجام به ترکیه، کیفرخواست صادر شده علیه برخی مقامات سابق و هالک بانک ترکیه در پرونده رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه، خرید سامانه موشکی اس 400 روسی توسط ترکیه، همه پرسی اقلیم کردستان عراق، روابط دوجانبه و اوضاع جنگ داخلی در سوریه از جمله موارد مورد مذاکره دو طرف تعیین شده است.
 
در این دیدار مولود چاووش‌اوغلو وزیر امورخارجه، برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی٬ ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات٬ سردار قلیچ سفیر ترکیه در آمریکا٬ فریدون سینیرلی‌اوغلو نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند.
برچسب ها: اردوغان ، ترامپ ، ترکیه
نظرات بینندگان