arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶

انفجار در مسافرخانه‌ای مقابل حرم حضرت معصومه (س) در قم/ 4 نفر فوت کردند+ اسامی 15 مصدوم/ صاحب مسافرخانه بازداشت شد/ سهل‌انگاری یک مسافر عامل انفجار بود +عکس

تاکنون ۲ پسر ۱۰ ساله و ۱۶ ساله زنده از زیر آوار خارج شده اند و حال عمومی این ۲ تن خوب گزارش شده. احتمال دارد چندین نفر در زیر آوار محبوس شده باشند. این حادثه تا کنون سه فوتی و 14 مصدوم بر جا گذاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انفجاری مهیب لحظاتی پیش در منطقه آبشار قم به وقوع پیوست.

به گزارش انتخاب، دقایقی پیش انفجاری در مقابل صحن جوادالائمه(ع) حرم حضرت معصومه(س) به وقوع پیوست.

کریمی سخنگوی آتشناشی قم اعلام کرد : ترکیدگی کپسول گاز در منطقه قدیمی آبشار قم موجب تخریب یک واحد مسکونی دو طبقه شده است که احتمال دارد چندین نفر در زیر آوار  محبوس شده باشند.

 
انفجار در مقابل حرم حضرت معصومه (س) در قم با ۲ کشته و ۱۱ مجروح +عکس 
 
سهل انگاری مسافر علت انفجار
۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۱۷:۰۰
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به وقوع انفجار در یک واحد اقامتی در این شهر گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه آتش‌نشانی، سهل‌انگاری یکی از مسافران و خطای انسانی علت انفجار در این واحد اقامتی است.

به گزارش ایسنا، «علی رضایی» معاون گردشگری استان قم امروز (پنج‌شنبه ۳۰ شهریور) با اعلام این خبر اظهار کرد: حوالی ظهر امروز انفجار گاز در خانه مسافر آفتاب واقع در کوچه آبشار در روربه روی صحن جواد الائمه حرم حضرت معصومه در قم باعث وقوع حادثه‌ای دلخراش شد که متأسفانه بر اساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۲ نفر کشته و ۱۴ نفر مجروح شدند.

وی اظهار کرد: این خانه مسافر با درجه کیفی دو دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم است و بر اساس گزارش‌های آتش‌نشانی همه استانداردهای لازم در این واحد اقامتی رعایت شده و سهل‌انگاری یکی از مسافران باعث وقوع این حادثه دلخراش شده است.

رضایی در ادامه با بیان این‌که متأسفانه هم‌اکنون نیز شماری زیرآوار هستند که تلاش برای نجات آن‌ها ادامه دارد، افزود: با توجه به این‌که پیش از این نیز در قم شاهد وقوع حادثه‌ای مشابه بودیم که باز گذاشتن شیرگاز در یک واحد اقامتی از سوی یکی از مسافران باعث وقوع انفجار شده بود به همه مسافران، زائران و گردشگران توصیه می‌شود به هنگام اقامت در واحدهای اقامتی موارد ایمنی را در هنگام استفاده از وسایل برقی و گازی رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در وسایل برقی و گازی هتل خودسرانه نسبت به تعمیر و رفع عیب وسایل اقدام نکنند بلکه حتماً موضوع را با مدیریت و کارکنان هتل در میان بگذارند.

او افزود: مسافران از اقامت در واحدهای اقامتی غیر مجاز خودداری کنند و با توجه به فعالیت برخی زائربرهای غیرمجاز در اطراف حرم حضرت معصومه بدون توجه به آن‌ها واحدهای مجاز را برای اقامت انتخاب کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم یادآور شد: کارشناسان این اداره‌کل همواره در بازدید و سرکشی از واحدهای اقامتی استانداردهای لازم را بررسی می‌کنند با این حال مسافرانی که در هتل اقامت دارند در صورت مشاهده هرگونه موارد غیراستاندارد در مراکز اقامتی مراتب را به این اداره‌کل اطلاع دهند.
فوتی ها 4 نفر شدند؛ اسامی 15 مصدوم حادثه
۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۱۵:۵۹
سرپرست سازمان اورژانس کشور آخرین آمار فوتی‌ها و مصدومان انفجار در قم را 4 و 15 نفر اعلام کرد.

پیرحسین کولیوند در مورد آخرین آمار کشته‌ها و مصدومان انفجار یک مجموعه اقامتی در قم اظهار کرد: تا کنون 4 نفر دراین حادثه جان خود را از دست دادند که سه نفر آنها خانم و یک نفر مرد هستند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور همچنین در مورد مصدومان حادثه نیز گفت: تعداد مصدومان این حادثه به 15 نفر افزایش پیدا کرده که به بیمارستان منتقل شدند. از میان این افراد یک نفر مرد 45 ساله به دلیل سوختگی و شکستگی‌های متعدد بدحال است.

وی همچنین اسامی مصدومان این حادثه را اعلام کرد که به شرح زیر است:

1 - عبدالله سواری 45 ساله

2 - احمد سواری 35 ساله

3 - معصومه توفیق محمدی 60 ساله

4 - نجات سید جمیل 50 ساله

5 - محمدرضا حاتمی 40 ساله

6 - هدیه نعمتی 50 ساله

7 - یار ولی بهیرایی 65 ساله

8 - جواد عسگری 50 ساله

9 -نوریه موهر 65 ساله

10 - زکیه مصیب 57 ساله

11 - محمد یزدی زاده 85 ساله

12 - محمود خباز 54 ساله

13 - ذبیح الله آشتیانی 67 ساله

14 - علی وسام علی 16 ساله

15 - کاظم وسام علی 13 ساله
صاحب مسافرخانه بازداشت شد
۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۱۵:۳۲
کاهه از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی حادثه انفجار در قم خبر داد و گفت: مسئول و صاحب مسافرخانه جهت تحقیقات و بررسی پرونده بازداشت شده است.

مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب قم در گفت و گو با میزان، با اشاره به انفجار گاز در خیابان اراک قم از تشکیل پرونده قضایی در این رابطه خبر داد.

وی اظهار کرد: موضوع و علت حادثه در دست بررسی و تحقیق است و بر اساس گزارشات اولیه علت حادثه انفجار کپسول گاز بوده است.

کاهه با بیان اینکه تاکنون 4 نفر به علت این حادثه جان خود را از دست داده اند و تعداد مصدومان به طور قطعی مشخص نیست تصریح کرد: مسئول و صاحب مسافرخانه جهت تحقیقات و بررسی پرونده بازداشت شده است.

وی تاکید کرد: این حادثه به هیج وجه موضوع امنیتی و خرابکاری نبوده و صرفا به علت سهل انگاری شخصی و نشت گاز بوده است.
فوتی ها 3 نفر شدند
۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۱۴:۴۹
سخنگوی آتش‌نشانی استان قم گفت: انفجار کپسول گاز که موجب تخریب یک واحد اقامتی دو طبقه اطراف حرم حضرت معصومه(س) واقع در خیابان آبشار قم شد سه فوتی و 14 مصدوم بر جا گذاشت.

«حمید کریمی» افزود: علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است این حادثه در ساعت 12 و 24 دقیقه به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام شد 12 و 28 دقیقه خودروهای عملیاتی در محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد: 6 خودروی عملیاتی و واحد پشتیبانی از شهرداری و  اورژانس و نیروی انتظامی در محل حاضر هستند و عملیات امدادرسانی و خروج مصدومان ادامه دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: تاکنون در این حادثه سه تن شامل دو زن و یک مرد، فوت شدند طبق گفته نگهبان ساختمان احتمال محبوس شدن دو نفر دیگر در زیر آوار وجود دارد که در حال آواربرداری جهت نجات افراد می‌باشیم.

وی تصریح کرد: طبقه همکف به سمت زیرزمین تخریب شده است و بر اثر انفجار شماری از خودروهای اطراف حرم نیز دچار حادثه شدند.
۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۱۳:۳۵
تاکنون ۲ پسر ۱۰ ساله و ۱۶ ساله زنده از زیر آوار خارج شده اند و حال عمومی این ۲ تن خوب گزارش شده است.

آمار دقیق مصدومان و افراد احتمالی زیر آوار معلوم نیست.

کریمی سخنگوی آتشناشی قم اعلام کرد : ترکیدگی کپسول گاز در منطقه قدیمی آبشار قم موجب تخریب یک واحد مسکونی دو طبقه شده است که احتمال دارد چندین نفر در زیر آوار  محبوس شده باشند.

معاون اورژانس ۱۱۵ قم اعلام کرد:انفجار امروز کپسول گاز در یک واحد اقامتی منطقه آبشار قم ۲ کشته و ۱۱ مجروح بر جای گذاشت.
 
نظرات بینندگان