arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶

فایننشال تایمز: اظهارات ترامپ جاهلانه بود؛ روحانی پاسخش را داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه انگلیسی ' فایننشال تایمز' در تحلیلی پیرامون سخنرانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل نوشت: روحانی به سخنان جاهلانه ترامپ پاسخ داد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ تارنمای خبری فایننشال تایمز امروزنوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که 'بسیار باعث تاسف خواهد بود اگر توافق تاریخی هسته ای توسط تازه واردان خودسر به سیاست نابود شود'.
 
این تارنمای خبری انگلیس افزود: آقای روحانی با لحنی شمرده در مجمع عمومی سازمان مللل به رهبران جهان گفت که ایران توافق هسته ای 2015 را نقض نخواهد کرد.
 
فایننشال تایمز نوشت: روحانی همچنین اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را 'جاهلانه' توصیف کرد و او را به خاطر تلاش برای خاتمه دادن به توافق هسته ای به شدت مورد انتقاد قرار داد.
 
این تارنمای انگلیسی ادامه داد: امضا کنندگان اروپایی توافق هسته ای پس از اظهارات دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در سازمان ملل که اعلام کرد این توافق یکی از بدترین توافق ها و یک توافق یکجانبه است، تلاش دارند تا مانع از فروپاشی آن شوند.
 
فایننشال تایمز افزود: ترامپ در نطق روز سه شنبه خود همچنین مدعی شد که ایران جنایتکار است، اما در عوض آقای روحانی (در نطق سازمان ملل) گفت که ایران متعهد به مسیر اعتدال است و افزود که تهران قصد ندارد تا امپراطوری باستانی و یا مذهب خود را به دیگران تحمیل کند و در عوض خواستار سرمایه گذاری زیرساختی جهانی برای توسعه اقتصادی شد.
 
این تارنمای انگلیسی نوشت: او (حسن روحانی) ترامپ را یک جاهل و با گفتاری تنفر آمیز، بدون نام بردن از وی توصیف کرد.
 
فایننشال تایمز نوشت: با توجه به انقضای توافق هسته ای ایران در سال 2025 و بند مربوط به 'غروب آفتاب' (sunset) که در پشت درهای بسته توسط فرانسه، آلمان و انگلیس ، سه امضا کننده اروپایی توافق به عمل آمد و روسیه و چین درباره این توافق مذاکره داشته و با تصدیق شورای امنیت سازمان ملل به یک قانون بین المللی تبدیل شده که از هم پاشیدن این توافق را دشوار می سازد، با این حال آمریکا به دنبال تضعیف این توافق برای فروپاشی آن است.
 
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در بخشی از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به اظهارات تند روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا گفت: ادبیات جاهلانه، زشت، کینه‌توزانه و مشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه از زبان رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها این گونه سخن‌ها در شأن سازمان ملل نبود، بلکه در تقابل با خواسته امروز همه ملت‌ها از این اجلاس است، یعنی اتحاد دولتها برای مقابله با جنگ و تروریسم.
نظرات بینندگان