arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
الاخبار:

پیام اروپا به ترامپ لحظاتی پس از سخنرانی او: از برجام خارج نمی شویم

ترامپ از فرصت سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم کردن دوباره توافق هسته ای با ایران در سال 2015 استفاده کرد تا شاخص جدیدی را برای عزم خود در جهت لغو این توافق یا تجدید نظر در آن نشان دهد. وی در حالی که ایران را متهم به موارد مختلفی کرد، تاکید داشت که توافق با این کشور از بدترین توافقهایی محسوب می شود که ایالات متحده وارد آن شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیام اروپا به ترامپ لحظاتی پس از سخنرانی او: از برجام خارج نمی شویم
الاخبار نوشت: ترامپ در حال بیان تهدیدات خود در مورد لغو توافق هسته ای در مجمع سازمان ملل بود که رئیس جمهور فرانسه معترض او شده و این اقدام را اشتباه بزرگی خواند. به این ترتیب نمود عینی مخالفت اروپایی ها با تصمیمات آمریکا در سخنان رد و بدل شده بین ترامپ و ماکرون دیده می شود.
 
به گزارش «انتخاب»؛ ترامپ از فرصت سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم کردن دوباره توافق هسته ای با ایران در سال 2015 استفاده کرد تا شاخص جدیدی را برای عزم خود در جهت لغو این توافق یا تجدید نظر در آن نشان دهد. وی در حالی که ایران را متهم به موارد مختلفی کرد، تاکید داشت که توافق با این کشور از بدترین توافقهایی محسوب می شود که ایالات متحده وارد آن شده است.
 
این حمله لفظی شدید از سوی رئیس جمهور آمریکا در واقع به معنای زمینه سازی آن برای بازگشت و تشدید تحریمها علیه ایران و در ادامه عقب نشینی ایالات متحده برای خروج از توافقی است که مذاکرات آن حدود ده سال به طول انجامید.

ترامپ در سخنانش به حمله به تهران در مورد توافق هسته ای اکتفا نکرده و نظام ایران و فعالیتهای آن را به باد انتقاد گرفته و گفت:« باور کنید زمان آن رسیده است که تمام جهان با یکدیگر متحد شده و خواستار توقف فعالیتهای ایران شوند. ایران از یک کشور غنی و صاحب تاریخ و تمدن کهن، تبدیل به یک دولت منحرف و فقیر شده است که به شکل اساسی هرج و مرج را در منطقه انتشار می دهد».

وی همچنین به دشمنان ایالات متحده هشدار داد که ارتش آمریکا به زودی قدرتمندتر از هر زمانی می شود و زمان آن است که دولتهای حامی القاعده و حزب الله مشخص شوند.

در مقابل، ماکرون به شدت از توافق هسته ای دفاع کرده و آن را توافق خوبی دانست.رئیس جمهور فرانسه بر این مساله تاکید کرد که کسانی که به توافق احترام نمی گذارند، احساس مسئولیت ندارند.

نظرات بینندگان