arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

اردوغان: با ایران و روسیه روند آستانه را برای صلح در سوریه ایجاد کردیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش با ایران و روسیه روند آستانه را برای صلح در سوریه ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

وی گفت: «در حال مشاهده چهره کریه ترور و جنگ در نقاط مختلف دنیا هستیم. لازم است چشم‌اندازی جدید برای صلح جهانی آغاز کنیم.»

اردوغان با اشاره به بحران سوریه، مدعی شد که جامعه بین‌المللی مردم سوریه را تنها رها کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که این کشور، در کنار ایران و روسیه مذاکرات آستانه را با هدف ایجاد صلح در سوریه راه‌اندازی کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که این کشور بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از سرزمین‌های سوریه را از چنگ داعش آزاد کرده است.

اردوغان درباره بحران دیپلماتیک قطر هم از محاصره این کشور توسط چهار کشور عربی انتقاد کرد و آن را «ناعادلانه» خواند. رئیس‌جمهور ترکیه گفت تحریم قطر بر زندگی مردم این کشور اثر گذاشته است.

وی از تلاش‌های میانجی‌گرانه کویت برای حل و فصل این بحران استقبال کرد و گفت که این اقدامات نتایج مثبتی به بار خواهد آورد.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره تصمیم منطقه خودمختار کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی هم اظهار نظر کرد و گفت که عدم توقف این فرایند باعث ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در منطقه خواهد شد.

اردوغان درباره خشونت‌های میانمار علیه مسلمانان هم گفت که جامعه بین‌المللی در حل بحران مربوط به مسلمانان روهینگیا شکست خورده است.
نظرات بینندگان