arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

محسن هاشمی: کسانی که از شهرداری در مراسم اربعین شرکت می‌کنند انتظار حق مأموریت و حقوق اضافه نداشته باشند/ می‌خواهیم مردمی بودن مراسم حفظ شود

رئیس شورای شهر تهران با تشریح برنامه های شهرداری پایتخت در مراسم پیاده روی اربعین امسال گفت: کارکنان شهرداری برای حضور در کربلا انتظار حق ماموریت نداشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن هاشمی: کسانی که از شهرداری در مراسم اربعین شرکت می‌کنند انتظار حق مأموریت و حقوق اضافه نداشته باشند/ می‌خواهیم مردمی بودن مراسم حفظ شود
 
رئیس شورای شهر تهران با تشریح برنامه های شهرداری پایتخت در مراسم پیاده روی اربعین امسال گفت: کارکنان شهرداری برای حضور در کربلا انتظار حق ماموریت نداشته باشند.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با برنامه های شهرداری پایتخت برای خدمات رسانی به زائران در  مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) گفت: در مراسم پیاده روی اربعین بیش از 2 میلیون نفر شرکت می کنند که پیش بینی می شود امسال این عدد به 2.5 میلیون نفر افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از این تعداد بیش از 500 هزار نفرشان از تهران به سمت کربلا حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی (ع) تبلور شور و شعور اسلامی در سال های اخیر است، افزود : این مراسم به عنوان نماد وحدت و ایثار مسلمین جهان جلوه کرده است و عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع)، علی الخصوص سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به نمایش گذاشته است.

هاشمی بیان داشت:  با توجه به این که از کشور ما تعداد زیادی از عشاق امام حسین (ع) در این مراسم عظیم  و باشکوه شرکت کرده و به سختی پیاده روی می کنند لذا دولت جمهوری اسلامی ایران، تحت مسئولیت وزارت کشور ستادی با عنوان ( ستاد مرکزی اربعین ) تشکیل داده است که در راستای تسهیل در عبور و حضور زائران در پیاده روی اربعین هر سال مدیریت و خدمات رسانی می کند.

وی افزود: ستاد مرکزی اربعین متشکل از وزارت خانه های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، امور خارجه، اطلاعات و وزارت کشور است  و شهرداری تهران هم در این ستاد مسئولیت هایی را به عهده دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وجود چندین کمیته در ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: این ستاد کمیته های مختلفی از جمله کمیته اسکان، کمیته حمل و نقل، کمیته تغذیه و کمیته بهداشت و درمان دارد و همچنین مسائل ویزا، کنسولی و مسائل مربوط به گمشدگان را دنبال می کند.

هاشمی با اشاره به وظایف مستقیم و غیرمستقیم شهرداری در مراسم اربعین تشریح کرد: شهرداری تهران بر حسب برنامه ریزی ها و نیازهایی که آنجا هست در 8 کمیته عضو است و البته به طور مستقیم مسئولیت کمیته های خدمات شهری و نظافت را بر عهده دارد و لذا  عمده ترین فعالیت هایی که انجام می دهد مربوط به نظافت، پاکسازی و به نسبت کمتر در زیباسازی، حمل و نقل و کارهای فرهنگی و تبلیغات می باشد.

وی ادامه داد: آنچه در نظر شورای اسلامی پنجم شهر تهران قرار دارد این است که ما عمدتا از ظرفیت های مردمی استفاده کرده و نگذاریم این حرکت پر شور مردمی به یک حرکت دولتی تبدیل شود چرا که در این صورت به منظره سمی مهلک در راهپیمایی عظیم اربعین خواهد بود.

هاشمی اضافه کرد : امسال در مراسم اربعین ضمن اینکه کیفیت خدمات را ارتقاء خواهیم داد تلاش خواهیم کرد تا مردمی بودن آن را حفظ کنیم و کسانی هم که از شهرداری شرکت می کنند دیگر نباید انتظار حق مأموریت و حقوق اضافه داشته باشند.

وی با اشاره به لازم بودن بعضی از کارها در عراق و کربلا بیان کرد: بسیاری از زائران با همسر، فرزند، دوست و اقوام خود در مراسم اربعین شرکت می کنند و اتفاق می افتد که به دلیل طولانی بودن مسیر و ازدحام جمعیت کسانی گم می شوند که برای این موضوع ستاد گم شدگان خدمت رسانی می کند.

رئیس شورای شهر تهران با نظر به تسهیل کردن عبور زائران از مرزها عنوان کرد: شهرداری معمولاً در مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی مستقر می شده و از زائرین پذیرایی و استقبال می کرده است، این در حالی است که بیشتر مردم تهران از مرز مهران به کربلا مشرف می شوند و لذا بهتر است که ما فعالیت خود را در انجا متمرکز کنیم و به این همشهریان عزیز خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل در مرزها گفت: اتوبوسرانی تهران هم قسمتی از جابجایی زائران مسافر در مرز را بر عهده دارد، البته قبلا در خاک عراق این کار صورت می گرفته است که اگر امسال هم نیاز باشد انجام خواهد گرفت.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا با مشارکت و همراهی خود مردم این مراسم عظیم و جریان ساز به خوبی انجام شود و زائران بتوانند در این مراسم سیاسی، عبادی و بین المللی با امنیت کامل و خدمات مناسب همانند سالهای اخیر حضوری پر شور داشته باشند.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید  
نظرات بینندگان