arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

توافق روسای جمهور آمریکا و چین برای اعمال فشار بر کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور چین در مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ، ضمن بررسی آخرین وضعیت شبه‌جزیره کره، با طرف آمریکایی بر سر تاعمال حداکثر فشار بر کره شمالی به توافق رسید.

به گزارش انتخاب، «ژی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی امروز تلفنی در خصوص مسائل مختلف بین‌الملل و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.
 
توافق روسای جمهور آمریکا و چین برای اعمال فشار بر کره شمالی

آنطور که رویترز گزارش داده، یکی از محورهای اصلی مکالمه دو رئیس‌جمهور، شرایط شبه‌جزیره کره بوده است.

کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ و همتای چینی بر سر اعمال «حداکثر فشار» بر کره شمالی به توافق رسیده‌اند. چین خواهان حل مسالمت‌آمیز بحران کره و دور ماندن شبح جنگ از شرق آسیا است.

شبه‌جزیره کره با رویارویی آمریکا و کره شمالی، به سمت بحران پیش می‌رود. این رویارویی از زمان روی کار آمدن ترامپ، تشدید شد و کره‌ای‌ها به تهدیدات نظامی و قطعنامه‌های تحریمی جدید با آزمایش‌های اتمی پاسخ دادند

جمعه این هفته بود که کره شمالی برای نشان دادن جدیت خود در پاسخ به هر گونه اقدام نظامی احتمالی، یک موشک بالستیک را از روی سرزمین‌های شمالی ژاپن رد کرد و در اقیانوس آرام فرود آورد.

ترامپ و جین‌پینگ در خصوص سفر آتی رئیس‌جمهور آمریکا به چین هم با هم مذاکره کرده‌اند.

رویترز نوشته که طرف چینی در این مکالمه به ترامپ گفته که دو کشور، منافع مشترک زیادی دارند. هنوز جزئیات بیشتری از این مکالمه منتشر نشده است.
منبع: فارس
برچسب ها: کره شمالی ، چین ، آمریکا
نظرات بینندگان