arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

آمانو: ایران تعهداتش در برجام را اجرا کرده است

یوکیا آمانو گفت که ایران تعهدات هسته‌ای خود در برجام را اجرا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمانو: ایران تعهداتش در برجام را اجرا کرده است 
یوکیا آمانو با تاکید بر این‌که ایران هم اکنون تحت شدیدترین نظارت‌های هسته‌ای قرار دارد گفت که ایران تعهدات هسته‌ای خود در برجام را اجرا کرده است.

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شصت و یکمین نشست سالانه آژانس گفت: از کنفرانس سال گذشته تا کنون ما به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام ادامه داده‌ایم.

وی افزود: تعهداتی که ایران در چارچوب برجام به عهده گرفته است، درحال اجرا شدن است. ایران هم اکنون تحت شدیدترین رژیم راستی آزمایی هسته‌ای قرار دارد.

آمانو گفت: آژانس همچنین به راستی‌آزمایی عدم استفاده از مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران در قراردادهای امنیتی ادامه خواهد داد. آژانس به بررسی وجود مواد و اقدامات هسته‌ای اعلام نشده ادامه می‌دهد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نخستین روز کاری این کنفرانس گزارشی درباره‌ فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهاد بین‌المللی در سال گذشته را ارائه کرد.

در این کنفرانس که به مدت 5 روز در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ادامه دارد، شرکت کنندگان درباره‌ موضوعات مختلفی از جمله افزایش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه ایمنی هسته‌ای تقویت فعالیت‌های آژانس مرتبط با علوم، فن‌آوری و کاربردهای هسته‌ای و همچنین برنامه‌ همکاری فنی آژانس بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.
برچسب ها: آمانو ، آژانس ، برجام
نظرات بینندگان