arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

آژانس ادعای هاآرتص را رد کرد: سایت مشکوکی در ایران وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعای یک روزنامه‌ی رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که آژانس در نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ضعف دارد تاکید کرد: آژانس از زمان حصول توافق هسته‌ای دسترسی‌های کاملی به سایت‌های هسته‌ای ایران داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری آروتز شوا روز یک‌شنبه روزنامه هاآرتص گزارش داد که چند ماه پس از حصول برجام در سال 2016 اطلاعاتی در مورد یک سایت مشکوک در ایران توسط یک نهاد غربی در اختیار آژانس قرار داده است.

یک سخنگوی آژانس در ایمیلی به شبکه آی 24 با رد این ادعا اعلام کرد که این گزارش اقدامات پادمانی و امنیتی آژانس را به درستی نشان نداده است.

این سخنگو افزود: همان‌طور که یوکیا آمانو مدیرکل آژانس تاکید کرده است ما دسترسی‌های کامل زیادی پس از حصول برجام به سایت‌های ایران داشته‌ایم و پیش از هرگونه نتیجه‌گیری جامع‌تر به درخواست‌های خود برای بازرسی سایت‌ها و مکان‌ها در ایران ادامه می‌دهیم.

وی هم‌چنین ادامه داد که بر اساس برجام آژانس دسترسی‌های گسترده‌تری به مکان‌ها در ایران دارد و به طور قابل توجهی توانایی آژانس برای راستی‌آزمایی استفاده صلح‌آمیز از مواد هسته‌ای در این کشور افزایش یافته است.

به گفته‌ او تا امروز آژانس قادر بوده است که همه سایت‌ها و مکان‌هایی که شناسایی شده است را بازرسی کند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو در دیدار خود با دونالد ترامپ که قرار است روز دوشنبه در نیویورک انجام شود برنامه‌ای به وی برای خروج از برجام پیشنهاد خواهد داد این در حالی است که جامعه اطلاعاتی اسراییل با لغو برجام مخالف است.
نظرات بینندگان