arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
در گفت و گو با «انتخاب» مطرح شد؛

مجید فراهانی: بودجه مناطق شهر تهران شفاف نیست/ خزانه واحد در شهرداری ایجاد می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شیوه تخصیص اعتبارات به مناطق شهر تهران اصلاح می شود، گفت: متاسفانه بودجه مناطق شفاف نیست و باید این شفافیت ایجاد شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو شورای شهر: بودجه مناطق شهر تهران شفاف نیست/ خزانه واحد در شهرداری ایجاد شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شیوه تخصیص اعتبارات به مناطق شهر تهران اصلاح می شود، گفت: متاسفانه بودجه مناطق شفاف نیست و باید این شفافیت ایجاد شود.
 
مجید فراهانی در گفت و گو با «انتخاب» با بیان اینکه شاهد فاصله عمیق طبقاتی در شهر تهران به ویژه مناطق شمالی و جنوبی هستیم، افزود: نه تنها بین شمال و جنوب شهر تهران فاصله عمیق وجود دارد و محرومیت موج می زند بلکه در مناطق شمالی تهران نیز محلاتی محروم در کنار محلات برخوردار ایجاد شده است که باید با برنامه ریزی صحیح این مسایل حل شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت گذشته شهرداری تهران ملاک اصلی برای تخصیص بودجه به مناطق میزان جذب درآمد بوده است، تاکید کرد: این شیوه مدیریت بدون در نظر گرفتن وضعیت مناطق کم برخوردار موجب شده تا فاصله ایجاده شده در مناطق جنوبی تشدید شود. رویه غلط مدیریتی تخصیص اعتبار به مناطق نیاز به اصلاح دارد و در لایجه بودجه سال 97 این موضوع اعمال خواهد شد.

فراهانی با تاکید بر اینکه مهمترین برنامه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بازمهندسی ساختار بودجه شهر خواهد بود، اعلام کرد: بدون شک در این بازمهندسی سهم مناطق کم برخودار و محروم افزایش خواهد یافت همچنین باید به محلات کم برخودار در مناطق شمالی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: رسالت اصلی ما در کمیسیون برنامه و بودجه شفاف سازی بودجه شهرداری تهران به تفکیک بودجه معاونتها، سازمانها و به خصوص مناطق شهرداری تهران خواهد بود، متاسفانه بودجه مناطق شفاف نیست و به دلیل وجود خزانه های مختلف درآمدها مشخص نیست، باید خزانه واحد در شهرداری تهران ایجاد شود تا از بروز تخلفات مالی جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با تغییرات اساسی در ساختار بودجه ریزی شهرداری تهران، شفافیت مالی ایجاد شود.

فراهانی همچنین با اشاره به بازدید خود از منطقه 19 شهرداری تهران گفت: برنامه ویژه ای برای افزایش بودجه مناطق جنوبی همچون منطقه 19 در سال آینده خواهیم داشت.
نظرات بینندگان