arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

الجبیر: پذیرش شروط ما، به نفع قطر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الجبیر: پذیرش شروط ما، به نفع قطر است 
'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان روز شنبه گفت: به نفع قطر است که شروط وضع شده از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر را بپذیرد.

الجبیر در گفت و گو با شبکه اماراتی 'اسکای نیوز عربی'، گفت 'هدف اقدامات ما علیه قطر، دادن پیام مهمی به این کشور است که همچنان به حمایت از افراط گرایی و تروریسم و نیز تحریک و دخالت در امور کشورهای دیگر ادامه می دهد، این سیاست ها غیر قابل قبول است و باید متوقف شود'.

وی ادامه داد: 'در سال 2014 ، در این خصوص توافقی را امضا کردیم، اما از سوی قطر به شکل مطلوب اجرا نشد. اکنون با در پیش گرفتن این اقدامات، می خواهیم این پیام مهم را به قطر بدهیم که باید به خواسته های عربستان و متحدانش پاسخ مثبت دهد'.

وی ابراز عقیده کرد که: انجام این شروط به نفع دوحه خواهد بود چرا که همه ما از گسترش افراط گرایی و تروریسم زیان خواهیم دید و تاثیر منفی بر ما و خود قطر خواهد گذاشت.

عربستان، امارات، بحرین و مصردر 15خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرد.

از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان