arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

نحوه اعتراض به نتایج کنکور/ فرصت اعتراض تا ۲۰ مهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میزان نوشت: مشاور عالی سازمان سنجش کشور در رابطه با نحوه اعتراض داوطلبان به نتایج کنکور سراسری سال ۹۶ توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین توکلی گفت: داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری سال ۹۶ پس از دریافت کارنامه نتایج ن‌هایی خود در صورتی که در رابطه با مندرجات کارنامه و یا انتخاب رشته شان سئوال داشته باشند می‌توانند تا روز ۲۰ ماه از طریق سایت سازمان سنجش سوال و یا اعتراض خود را مطرح کنند.

وی افزود: کارنامه نتیجه نهایی برای تمام داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری تهیه شده و این کارنامه شامل رتبه داوطلب است.

مشاورعالی سازمان سنجش کشور با اشاره به تهیه کارنامه علمی برای هر یک از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل کرده اند گفت: داوطلبانی که فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده، اما پذیرفته نشده اند می‌توانند کارنامه علمی، شامل رتبه داوطلب در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و بین متقاضیان کد رشته و همچنین سهمیه مربوط با توجه به نمره کل و رتبه آخرین نفر پذیرفته شده را مشاهده کنند.

توکلی ادامه داد: این اطلاعات از روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه به روی سایت سازمان سنجش کشور قرار می‌گیرد.

وی در خصوص چگونگی نحوه اعتراض داوطلبان گفت: داوطلبان می‌توانند پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی در صورتی که در رابطه با مندرجات کارنامه و یا انتخاب رشته خود سوال یا اعتراضی داشته باشند روز ۲۰ مهر ماه ۹۶ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت پاسخ اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: همچنین هر یک از داوطبان می‌توانند با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.
نظرات بینندگان