arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

امام جمعه اصفهان: اسم بچه خود را عبدالحسین و عبدالعلی نگذارید/ کلمه ارباب را برای امام حسین بکار نبرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه اصفهان، گفت: روضه خوانی امام حسین (ع) عبادت است و دانستن درس عاشورا، لازمه روضه خوانی و اشک ریختن برای سالار شهیدان است .

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان افزود: باید به دنبال این باشیم که مکتب اهل‌بیت(ع) را معرفی کنیم و البته در این مسیر باید مقابل ساختارهای غلط ایستاد و اشتباهات را اصلاح کرد.
 
امام جمعه اصفهان: اسم بچه خود را عبدالحسین و عبدالعلی نگذارید/ کلمه ارباب را برای امام حسین بکار نبریدامام جمعه اصفهان: اسم بچه خود را عبدالحسین و عبدالعلی نگذارید/ کلمه ارباب را برای امام حسین بکار نبرید

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد: باید مراقب نحوه عزاداری و روضه‌خوانی‌ها باشیم که از اصل عزاداری دور نشویم و خرافات ترویج نگردد.

' آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد' با اشاره به برخی تعابیر در خصوص امام حسین(ع) در مراسم عزاداری گفت: بنده با تعابیری همچون نوکر،ارباب و.... مخالفم چرا که در ذهن عوام الناس شانیت ربوبیت برای امام قائل می شود.

وی افزود: وقتی می گوییم ارباب،اهل سنت و مسیحیان می گویند شیعیان امامان خود را رب می دانند که متاسفانه برخی افراد شیعه نیز با برخی رفتارها در مراسم عزاداری به این شبهه کمک می کنند اما باید بدانند شیعه غیر از خداوند هیچکس را رب نمی داند و اهل بیت را مطیع خدا و راه رسیدن به او می دانند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حاشیه سازی در سخنرانی اخیر خود در مراسم افتتاحیه اجلاس تجلیل از پیر غلامان حسینی در اصفهان گفت: برخی بعد از سخنرانی من در سایت های مختلف نوشتند فلانی با گریه و عزاداری مخالف است اما لازم است عرض کنم بنده از سن 14 سالگی روضه خوان امام حسین (ع) بودم و هرگز با گریه مخالف نیستم بلکه می گویم در کنار گریه برای ایشان درک و شعور حسینی خود را نیز باید بالا ببریم.

وی با بیان اینکه روضه خوانی امام حسین عبادت است افزود: البته باید مقابل ساختار های غلط ایستاد و روش و منش اهل البیت و امام حسین(ع) را بیشتر ترویج داد.

طباطبایی نژاد افزود : اسم بچه های خود را عبدالحسین و عبدالعلی نگذارید کلمه عبد را بردارید چون این موارد موجب ایجاد شبهه هایی توسط دشمن می شود.

وی اظهار داشت: برخی آقایان با رفتارهای خود هم برای دشمن خوراک ایجاد کرده و هم کاری میکنند که آقایان علما احتیاط کنند و نتوانند حرف حق بزنند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، کشتار مسلمانان میانمار را به عنوان عملی زشت و غیر انسانی محکوم کرد و عاملات این جنایات را کوردلان بی بصیرت خطاب کرد که بابد منتظر مکافات عمل خود و عذاب الهی باشند.

وی گفت: انسان‌هایی که کافر و گناهکار هستند دو نوع عذاب را می‌کشند عذاب نرم ناشی از عمل آنها و دیگر عذابی است که خداوند فرد گناهکار را به خودش وا می‌گذارد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: خداوند قلب و چشم فرد گناهکار را مهر می‌زند، انسان‌های مومن نیز که ترک جهاد می‌کنند خداوند قلبشان را مهر می‌زند.

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: دهه آخر ذی‌الحجه اتفاقات مبارکی در خود دارد، 24 ذی‌الحجه، روز نزول آیه مباهله است و بر حق بودن پیامبر(ص) در این روز اثبات شد و در این روز آیه ولایت و آیه تطهیر نیز نازل شد، سوره «هل اتی» نیز در این ماه نازل شد که مایه برکت زندگی است.

امام جمعه اصفهان همچنین در گذشت آیت‌الله خزعلی و شهریار شاعر گرانقدر را از مناسبت های این هفته و ذکر و از این دو شخصیت علمی،مذهبی و ادبی تجلیل کرد .

در پایان نماز جمعه این هفته شهر اصفهان مردم ولایی و نماز گذار اصفهان در اعتراض به کشتار و جنایات علیه مسلمانان در روهینگای میانمار با برپایی تظاهرات اعتراضی خشم و نفرت خود را از این کشتار بیان کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان