arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

فرخ نژاد: تلویزیون با افت مخاطب جدی روبرو شده/ در این باب، کنفرانس‌ها برگزار می‌شود اما پذیرایی بعد از جلسه جدی‌تر از خود بحث است

در این باب، کنفرانس‌ها و همایش‌ها و نشست‌ها برگزار می‌شود! بماند که برای بسیاری از مدعوین، همان پذیرایی بعد از جلسه جدی‌تر از خود بحث است، که اگر نبود، قطعاً امروز شاهد اتفاقات دیگری در این شرایط حساس تلویزیون بودیم!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرخ نژاد: تلویزیون با افت مخاطب جدی روبرو شده/ در این باب، کنفرانس‌ها برگزار می‌شود اما پذیرایی بعد از جلسه جدی‌تر از خود بحث است 
دوازدهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد امروز ۲۴ شهریورماه در ۳۴ صفحه منتشر شد.

دوازدهمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از حمید فرخ نژاد درباره سریال شهرزاد آغاز می‌شود. همچنین در این شماره گفتگو با امیر توسلی (آهنگساز)، نقد عباس جهانگیریان، شهرزاد از نگاه شش معلم، بازتاب فضای مجازی، نظر خبرنگاران حوزه تئاتر درباره شهرزاد، مطلبی از مژده لواسانی،  عکس‌نوشته‌هایی از قسمت دوازدهم و همچنین عکس‌هایی از قسمت آینده دیده می‌شود.

در یادداشت فرخ نژاد با عنوان "شهرزاد؛ سنگ محک سرمایه‌گذار و هنرمند" که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:

سال‌هاست که همه فعالان حوزه سینما و تلویزیون به دنبال راهی برای افزایش مخاطب محصولات فرهنگی ایرانی هستند، مخاطبی که با گسترش ارتباطات اینترنتی، هر روز راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر به محصولات روز دنیا دسترسی دارد؛ آن‌هم نه محصولاتی که تولیدکنندگانش هر روز به یک بهانه دست بسته‌تر عمل کنند. مخاطب حق دارد که بهترین‌ها را تماشا کند. کسی نمی‌تواند توقع داشته باشد که او به انتظار بنشیند تا مدیران فرهنگی وقتی کار از کار گذشت، فکر چاره کنند! نمونه حاضر و ظاهرش هم وضعیت تلویزیون ملی خودمان است. 10 – 15 سال قبل تنها دغدغه مدیران وقت یکی دو شبکه خبری فارسی زبان بود و چند شبکه زپرتی دیگر که خیلی به حساب نمی‌آمدند. آن زمان کسی به فکر چاره نبود و امروز که تلویزیون با افت مخاطب جدی روبرو شده است، در این باب، کنفرانس‌ها و همایش‌ها و نشست‌ها برگزار می‌شود! بماند که برای بسیاری از مدعوین، همان پذیرایی بعد از جلسه جدی‌تر از خود بحث است، که اگر نبود، قطعاً امروز شاهد اتفاقات دیگری در این شرایط حساس تلویزیون بودیم!

در این وانفسا که اعمال سلیقه‌های شخصی در حوزه تولید فیلم و سریال، از شدت وضوح، دیگر نیاز به اندک اثباتی هم ندارد، سرمایه‌ای که می‌توانست هرجای دیگر باشد، سراغ یکی از خلاق‌ترین کارگردانانی رفته است که چند شاهکار در سال‌های گذشته خلق کرده است. به نظرم «شهرزاد» با تمام بالا و پایین‌هایش، ابتدا موفقیت برای سرمایه‌ای است که توانسته به واسطه تولید یک محصول فرهنگی سالم، مخاطبان بسیاری از بین مردم به‌دست بیاورد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره «شهرزاد» به آن اشاره کرد، شور و اشتیاقی است منجر به تولید محصولی شده که هم موجب رونق شبکه نمایش خانگی است و هم به مخاطب احترام می‌گذارد. از نظر من، همین احترام به مخاطب است که باعث شده است «شهرزاد» بتواند تا این حد جای پای خود را در بین اعضای خانواده‌ها پیدا کرده و از فصلی به فصل دیگر، اکثر مخاطبانش را حفظ کند. همین استقبال سبب می‌شود که بخش خصوصی بتواند با خیالی آسوده‌تر، برای تولید محصولی بهتر هزینه کند و بازیگران و عوامل حرفه‌ای سینما و تلویزیون هم با رغبت برای کار انرژی بگذارند.

با تمام این احوال، نباید فراموش کرد که «شهرزاد» دستپخت خوش عطر و بوی حسن فتحی است که قبلاً نشان داده تبحر ویژه‌ای برای در دست گرفتن نبض مخاطب دارد. اوست که فیلمنامه را با کمک نغمه ثمینی سر و شکل می‌دهد، بازیگران طراز اول را کنار هم می‌چیند و عوامل را به خط می‌کند تا اثر نهایی، قسمت به قسمت به آنچه باید، نزدیک‌تر شود.

«شهرزاد» یک غنیمت است چون می‌تواند سنگ محک بسیار خوبی باشد، هم برای سرمایه‌گذاری که علاقمند به حوزه فرهنگ است و هم برای هنرمندی که باید بداند اگر در آماده کردن محصول کم‌فروشی نکند، می‌تواند ده‌ها قسمت دیده شود.

قسمت دوازدهم شهرزاد دوشنبه 27 شهریورماه عرضه می شود.
نظرات بینندگان