arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

رییس صداوسیما: هنر بدون حماسه به سمت ابتذال می‌رود

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هنر به همراه حماسه باعث سازندگی می شود و بدون حماسه به سمت ابتذال و دنیا طلبی پیش خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس صداوسیما: هنر بدون حماسه به سمت ابتذال می‌رود 
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هنر به همراه حماسه باعث سازندگی می شود و بدون حماسه به سمت ابتذال و دنیا طلبی پیش خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، عبدالعلی علی عسکری، پنجشنبه شب در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین‌ المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی در میدان نقش جهان اصفهان اظهار کرد: روحیه حماسه طلبی باید در جامعه گسترش یابد و نقش ذاکران و خادمان اهل بیت عصمت و طهارت در بسط و گسترش این روحیه، بسیار پررنگ و حیاتی است.
 
به گفته رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اجلاس پیر غلامان ، ضرب آهنگی برای محرم بود زیرا امروز همه بخش های فرهنگی در حال فعالیت برای زنده نگه داشتن نام سید الشهدا است.
 
رئیس سازمان صدا و سیما ذکر و خدمت به اهل بیت را ارزشمند و بزرگ دانست و افزود: اگر این کار درست انجام شود اقدامی جهادی صورت گرفته و به دنبال آن مردم به سمت فرهنگ ایثار و شهادت است سوق داده می‌ شوند.
 
او خاطرنشان کرد: مداحان اهل بیت می توانند قلب مخاطبان خود را ساماندهی کرده و محبت اهل بیت را در دل آنان جای دهند.
 
او خطاب به مداحان و ذاکران اهل بیت گفت: شما مداحان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بخوبی عمل کردید و امروز باید در قبال جنگ فرهنگی که دشمن بر ضد ما به راه انداخته است به میدان آمده و یک آرایش جدید را برای مقابله با این موضوع سر و سامان دهید.
 
علی عسکری ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب صدا و سیما قرارگاه جنگ نرم به شمار می رود اما باید برای حفظ فرهنگ و ایمان جوانان تلاش کرد از این جهاد بزرگ فروگذار نکنیم.
رئیس رسانه ملی رویارویی با جنگ نرم را وظیفه معلمان، عالمان و روحانیان و در کل همه دانست و گفت: نقش مداحان در این مسیر پررنگ تر است زیرا مداحان طیف مردمی بسیاری را با خود همراه دارند و این امر می ‌تواند نقش آنان در آگاهی بخشی جامعه را نمایان تر کند.
وی افزود: اگر روزی در تاریخ تحقیق شود که سنگین ترین جنگ فرهنگی به ضد کدام کشور بوده است بدون شک به این نتیجه خواهند رسید که این رویارویی با ایران و در زمان کنونی است.
 
اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با حضور پرشور مردم، پنجشنبه شب در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد.
 
پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با شعار 'هیات حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی' روز چهارشنبه در تالار کوثر اصفهان آغاز شده بود.
 
این اجلاس با حضور یکهزار نفر از پیرغلامان سراسر کشور و با هدف بصیرت افزایی و رویکرد تبیین محتوا و شیوه های فاخر ستایشگری اهل بیت (ع) و آسیب شناسی مداحی برگزار شد.
 
تجلیل از خادمان و پیرغلامان 70 تا 94 ساله ، رونمایی از 2 کتاب مقتل و همچینن 2 نشست تخصصی از جمله برنامه های مهم این اجلاس دو روزه بود.
برچسب ها: صدااوسیما ، ابتذال
نظرات بینندگان