arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

فولاد 2- سپاهان 0؛ کرانچار در ایران می‌ماند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فولاد با گل‌های آرش افشین و فرشاد جان‌فزا موفق شد سپاهان را شکست دهد و به روند ناکامی این تیم ادامه دهد.

به گزارش انتخاب، شاگردان سید سیروس پورموسوی با نمایشی منطقی بر تاکتیک‌های سپاهان غلبه کردند و در نیمه دوم با حملات موثر که از آنها بهترین استفاده را بردند توانستند دو بار دروازه تیم اصفهانی را باز کنند و اجازه ندهند زلاتکو کرانچار بتواند تیمش را به شرایط ایده‌آل برگرداند؛ فولاد با کسب این پیروزی 7 امتیازی شد و شرایط مطلوبی برای ادامه فصل پیدا کرد.
 
هفته ششم لیگ برتر؛ ساعت: 20؛ تاریخ: 96/06/23
استادیوم: غدیر اهواز/ تماشاگر: 1100 نفر
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد؛ کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی، محمد هاشمی‌نسب و محمدحسین ترابیان/ ناظر: رسول فروغی.

فولاد خوزستان

حامد لک، عبدالله کرمی، ایوب والی، فرزاد جعفری، سینا مریدی، پیمان شیرزادی، علی‌اصغر عاشوری(76- ایمان مبعلی)، احمد عبدالله‌زاده، عبدالله ناصری، رحیم زهیوی(78- فرشاد جان‌فزا) و آرش افشین(88 - میلاد بدرقه).
سرمربی: سید سیروس پورموسوی

سپاهان اصفهان

لی اولیویرا، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، سعید آقایی(58- عارف غلامی)، علی کریمی(73- مهرداد محمدی)، رافائل کری وِلارو(67- رسول نویدکیا)، شاهین ثاقبی، جلال‌الدین علی‌محمدی، ساسان انصاری و مروان حسین.
سرمربی: زلاتکو کرانچار

اخطار

جلال‌الدین علی‌محمدی(25) حسن جعفری(79)  از سپاهان

آرش افشین(60) سینا مریدی(71) حامد لک(81) از فولاد

شرح بازی

فولاد بازی سرعتی را از همان دقایق ابتدایی در دستور کار قرار داد و دو حمله جدی ترتیب داد که هر دو فرصت از دست رفت؛ پس از آن بازی بیشتر در میانه میدان پیگیری شد ولی سپاهان میل به گلزنی بیشتری داشت و با پاس‌های در عمق هافبک‌ها و استفاده از ضربات شروع مجدد به دنبال باز کردن دروازه فولاد بود که آنها هم در این امر ناکام بودند؛ فولاد یک بار توسط زهیوی به تیرک دروازه سپاهان زد و در رسیدن به گل بدشانس بود؛ در سمت مقابل هم حامد لک با گرفتن دو موقعیت تک به تک عالی از ساسان انصاری و مروان حسین اجازه نداد سپاهان گلزنی کند تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.

نیمه دوم متعال و در میانه میدان پیگیری می‌شد و دو تیم تلاش زیادی برای گلزنی نشان نمی‌دادند که البته عملکرد مدافعان و به ویژه فولادی‌ها در دفع فرصت‌ها مناسب بود؛ شاگردان پورموسوی از دقیقه 60 بیشتر نبض بازی را در دست گرفتند و سه دقیقه پس از آن موفق شدند روی حمله پُر دامنه و ارسال خوب عبدالله ناصری از جناح راست و ضربه سر تمام کننده آرش افشین مقابل سپاهان به گل برسند؛ کرانچار بعد از این گل با انجام تعویض‌ها قصد داشت به دروازه فولاد نزدیک شود ولی در مقابل تعویض‌های فولاد و نمایش منطقی این تیم نگذاشت اصفهانی‌ها راه به جایی ببرند و به غیر از یک شوت پشت محوطه موقعیت جدی خلق نکردند؛ فولاد در لحظات پایانی روی اشتباه لی اولیویرا دومین گل را هم توسط فرشاد جان‌فزا، مهاجم تعویضی خود زد تا از این دیدار حساس 3 امتیاز ارزشمند بگیرد.

بهترین بازیکن

حامد لک با مهار دو موقعیت تک به تک جدی در نیمه اول اجازه نداد ساسان انصاری و مروان انصاری برای سپاهان گلزنی کنند و در نیمه دوم هم اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد تا به این شکل نخستین کلین‌شیت فصل را به ثبت برساند.
ضمن اینکه فرزاد جعفری، مدافع فولاد هم با عملکرد خوبش اجازه نداد انصاری فرصت زیادی برای شوت زدن به سمت دروازه فولاد پیدا کند.

اتفاق ویژه

آرش افشین در دور رفت فصل قبل نتوانست برای استقلال تهران گلزنی کند و در نیم‌فصل دوم که با نظر سید سیروس پورموسوی به استقلال خوزستان هم رفت نیز نتوانست این کار را انجام دهد اما با این حال با نظر این سرمربی امسال را نیز با فولاد شروع کرد اما امشب به روند ناکامی خود پایان داد و موفق شد با ضربه سر دقیق دروازه سپاهان را باز کند.

همچنین باید در نظر گرفت آیا باشگاه سپاهان با این باخت به همکاری خود با کرانچار ادامه می‌دهد یا این مربی کروات حضورش در فصل جدید 6 هفته‌ای خواهد بود.

شرح گل

فولاد 1 - سپاهان 0(دقیقه 63: آرش افشین): ارسال عبدالله ناصری از جناح راست زمین را افشین به زیبایی وارد دروازه تیم اسبق خود کرد و فولاد را پیش انداخت.

فولاد 2 - سپاهان 0 (دقیقه 5+90: فرشاد جان‌فزا): اشتباه لی اولیویرا، دروازه‌بان سپاهان در دفع توپ موجب شد توپ پس از برخورد به جان‌فزا تبدیل به گل شود.

لحظات حساس

دقیقه 2: ضربه آزاد شیرزادی به شکل خطرناکی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 3: حمله سریع فولاد شکل گرفت که شوت افشین به مدافعان سپاهان برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 12: حامد لک با خروج موفق ضربه انصاری بعد از پاس در عمقی که ثاقبی داده بود را به خوبی دفع کرد و پس از آن هم مروان حسین به دنبال گلزنی بود که خطای انصاری روی لک گرفته شد.

دقیقه 16: ارسال دقیق شیرزادی به تیرک اول را زهیوی با ضربه سر زد که توپ به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و در برگشت هم شوت والی در شرایط نامتعادل اوت رفت.

دقیقه 29: ارسال مریدی بعد از دفع نامناسب پورقاز به والی رسید که شوت او بعد از دو سر توپ راه به جایی نبرد.

دقیقه 34: پرتاب اوت پورقاز و ضربه سر یزدانی را لک در اختیار گرفت که البته این صحنه خطای بازیکن سپاهان اعلام شد.

دقیقه 37: حامد لک در موقعیتی تک به تک با واکنش عالی ضربه مروان حسین را مهار کرد تا سپاهان همچنان در باز کردن دروازه فولاد ناکام باشد.

دقیقه 39: ضربه آزاد زهیوی به دیوار دفاعی سپاهان برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 2+45: پورقاز با پرتاب دست توپ را محوطه جریمه فولاد فرستاد اما ضربه علی کریمی با برخورد به مدافعان فولاد راهی کرنر شد.

دقیقه 79: شوت ناگهانی انصاری را حامد لک درازکش جمع کرد.

در حاشیه

* ایمان مبعلی برای نخستین بار در این فصل نیمکت نشین فولاد شده و افشین برای بار اول از ابتدا در ترکیب است.

* حضور زهیوی، عاشوری و مریدی از نکات قابل توجه ترکیب فولاد است چراکه پورموسوی طی هفته‌های اخیر به دلیل مصدومیت چندین مسابقه آنها را در اختیار نداشت.

* علی کریمی بعد از یک سال حضور در لیگ کرواسی در بازگشت دوباره به سپاهان در ترکیب این تیم قرار گرفته ولی رسول نویدکیا جزو نفرات ذخیره است.

* حدود 100 تماشاگر سپاهان برای حمایت از این تیم در ورزشگاه غدیر حضور دارند.

* عبدالله کرمی، مدافع سابق سپاهان قبل از شروع مسابقه به سمت نیمکت این تیم رفت.

* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت یکی از هواداران فولاد آغاز شد.

* پورقاز به دلیل مصدومیت با سر بانداژ شده از دقایق ابتدایی بازی می‌کند.

* مصدومیت آقایی موجب شد در دقیقه 58 از زمین بیرون برود و جای خود را به غلامی دهد.

منبع: ورزش3
نظرات بینندگان