arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

هاآرتص: آمریکا و روسیه درخواست اسرائیل برای دور نگاه داشتن ایران از مرز سوریه را رد کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه صهیونیستی مدعی شده واشنگتن و مسکو با درخواست تل‌آویو برای دور نگاه داشتن ایران از مرز سوریه مخالفت کرده‌اند.

به گزارش انتخاب، یک روزنامه صهیونیستی روز پنجشنبه گزارش داده روسیه و آمریکا درخواست رژیم اسرائیل برای جلوگیری از حضور ایران و نیروهای متحد این کشور در سوریه را رد کرده‌اند.

روزنامه هاآرتص نوشته اسرائیل از روسیه و ایالات متحده درخواست کرد در هر گونه توافق آتش‌بس در سوریه از حضور ایران یا نیروهای نظامی متحد این کشور در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی جلوگیری شود.

اسرائیل این مطالبه را در جریان گفت‌وگوهایی که قبل از توافق آتش‌بس در ماه جولای انجام شدند، مطرح کرد که با مخالفت روسیه رو به رو شد.

 اسرائیل خواستار تشکیل منطقه حائلی در جنوب سوریه شده که بین 60 تا 80 کیلومتر از مرز بلندی‌های جولان فاصله دارد و به سمت غرب جاده‌ای پیش می‌رود که دمشق را به شهر السویدا در جنوب غرب سوریه متصل می‌‌کند.  

 هاآرتص نوشته روس‌ها موافقت کردند که ایرانی‌ها و نیروهای متحد این کشور تنها 5 کیلومتر با خطوط مرزی منطقه ترک مخاصمه بین دولت سوریه و معارضان فاصله داشته باشند و بیش از این مقدار به اسرائیل نزدیک نشوند.

روزنامه صهیونیستی نوشته از آنجا که کنترل بخش شمالی بلندی‌های جولان کماکان در اختیار سوریه است وعده روسیه عملاً به معنی دور نگاه داشتن ایران تنها از مرز اصلی است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان