arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

تکذیب واژگونی خودرو اتومبیلرانان جمهوری چک در رالی شیراز/ خودرو از مسیرخارج شده بود

خودروی این اتومبیلرانان تنها از مسیر خارج شده و سپس به راه خود ادامه داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تکذیب واژگونی خودرو اتومبیلرانان جمهوری چک در رالی شیراز/ خودرو از مسیرخارج شده بود 
مسئول برگزاری رقابت های رالی خاورمیانه در شیراز با بیان این که مسیرهای این مسابقات مطابق با استانداردهای بین المللی است، گفت: مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر واژگونی خودرو اتومبیلرانان جمهوری چک در نخستین روز این رقابت ها صحت ندارد.

فرشید دانشور در گفت و گو با ایرنا افزود: خودروی این اتومبیلرانان تنها از مسیر خارج شده و سپس به راه خود ادامه داده است.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از خبرگزاری ها اقدام به انعکاس خبر کذب واژگونی این خودروها کردند که این امر مغایر با اصول اطلاع رسانی است .
 
مسئول برگزاری رقابت های رالی خاورمیانه در شیراز اضافه کرد: اگر خودرو این اتومبیلرانان واژگون شده بود پس چگونه توانست به مسیر خود ادامه دهد.
 
وی ادامه داد: انتشار چنین اخبار نادرستی به دور از اصول حرفه ای و اخلاقی است و انتشار این گونه خبر های نادرست موجب ناراحتی مردم می شود .
 
دانشور ادامه داد : از انجا که این مسابقات با حضور چندین تیم خارجی بر گزار می شود باید در انتشار خبر دقت بیشتری شود و لازم است پیش از انعکاس چنین خبرهایی، صحت و سقم آن از طریق مسئولان امر جویا شوند .
 
وی بیان کرد : تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقات تدارک دیده شده است و مسیر های مسابقه مطابق با استانداردهای برگزاری رالی است و مورد تایید مسئول رالی خاورمیانه قرار گرفته است .
 
در این دوره از رقابت ها تیم‌هایی از قطر، عمان، جمهوری چک و ایران حضور دارند و فاصله 720 کیلومتری این رقابت ها را به مدت 2 روز طی خواهند کرد.
 
اتومبیلرانان از مسیر آثار باستانی تخت جمشید، روستای شمس آباد، اسماعیل آباد، دشت شوره زار، روستای خان آباد، دوکوهک و خرامه عبور می کنند و باید مسیر 720 کیلومتری را که 200 کیلومتر آن جاده خاکی است طی کنند تا به خط پایان برسند.
 
در دوره گذشته این مسابقات که اردیبهشت ماه 94 در شیراز برگزار شد، ناصر العطیه قطری عنوان نخست را کسب کرد؛ ورزشکاری که در این دوره از رقابت ها نیز حضور یافته است.
 
مسابقه رالی بین المللی 'مرک' خاورمیانه هر ساله بین کشورهای قطر، بحرین، عمان، امارات، عربستان، کویت، لبنان، عراق، سوریه و قبرس برگزار می شد اما کشور ایران در سال 93 یک دوره از این مسابقات را زیر نظر ناظران جهانی برگزار کرد و عضو رالی خاورمیانه شد.
 
این مسابقات جمعه بیست و چهارم شهریور ماه با تعیین نفرات برتر پایان می یابد.
نظرات بینندگان